woensdag 6 april 2011

Stormachtige groei Strictly People en gevraagd om blog te schrijven

Gisteren heeft Kim een presentatie gegeven wat wij willen gaan doen met de invulling van de vacature van Web & Vacaturebeheer. We zaten in het altijd gezellig hotel Gorinchem (zelfs een bruiloft krijgt hier de sfeer van een begrafenis) met 6 geïnteresseerde. Kim lichtte eerst toe wat wij zoeken en hoe we dit aan denken te pakken. Daarna was er tijd voor vragen en korte interview met de kandidaten. Uiteindelijk hebben we 4 mensen geselecteerd die over enkele weken een training krijgen bij Otys hoe een juist functieprofiel te maken en deze om te zetten in scherpe goed vindbare teksten op internet. Daarna gaan we een 40-tal vacatures door hun uit laten zetten en meten we de resultaten. Als de test goed werkt, gaan we verder. Reden is een enorme toename van vacatures, zeker vanwege de werkwijze Nobelisme, binnenkort gaat de website life! Hieronder ene korte impressie video van Kim.


Na de presentatie ben ik richting Tiel gereden om een kandidaat te spreken. Deze dame wil een nieuwe baan, alleen denk ik dat ze beter af is met een bestaan als zzp-er/ondernemer. Ze is commercieel en vaktechnische goed onderlegd en zou het liefst haar eigen agenda beheren. Uitstekende eigenschappen om het als ondernemer te gaan doen. Het verbaasde haar wel dat ik niet probeerde haar op gesprek te krijgen bij een klant, want dan verdien jij toch ook iets aan mij, maar een van onze 5 geboden/kernwaarden, is Luister, leer en Reageer en hierbij is wat de kandidaat wil, belangrijker dan mijn kans op succes. Beter gezegd, mijn kans op succes is groter, als ik de kandidaat begrijp en kan helpen datgene te gaan doen waar hij/zij het gelukkigst van wordt. Ze gaat er in ieder geval over nadenken en laat me nog weten wat ze wil gaan doen, zeker spannend voor haar, maar ondernemen is te leuk om nooit gedaan te hebben!

Op de terugweg een telefonisch gesprek gehad met Jacco die een bekende blog onderhoud over alles wat met recruitment te maken heeft. Hij heeft mij gevraagd een wekelijkse blog te gaan schrijven over recruitment en wat mij daarin bezig houdt. Leuk natuurlijk, maar ik ga er nog eens goed over nadenken. Een streling voor het ego is lekker, maar dit geeft wel verantwoordelijkheden die je waar moet maken, ook voor langere tijd. Ff over nadenken dus.

Geen opmerkingen: