vrijdag 8 april 2011

Kritisch naar klant, Stefan van Gelder, Jura en Strandwandeling

Onderweg van Rotterdam naar Zoetermeer om mijn koffiezetapparaat af te geven bij Jura, heb ik een telefonisch gesprek gehad met een klant. Deze klant heeft het best lastig. Ze zoeken al een tijdje invulling voor twee functies en dat wil maar niet lukken. Uit de terugkoppeling die wij van kandidaten (die op gesprek geweest zijn) krijgen is dat ze het geen aantrekkelijk bedrijf vinden om voor te werken en afzien van verdere sollicitatie. Dat de functies langere tijd openstaan, doet het imago ook geen goed. Kandidaten zien dat ook en het beeld dat je hiermee creƫert is niet positief. Mijn contactpersoon was niet blij met de informatie, maar hij pakte dit wel sportief op, er was nog geen andere buro geweest die hem deze informatie gaf. Of mijn eerlijkheid beloont wordt, hoor ik vandaag als we een voorstel gaan doen hoe dit te doorbreken, later meer hierover.

Ik moest in Rotterdam zijn voor ene gesprek met Stefan van Gelder, niet alleen de voorzitter van EO Nederland, maar ook schrijver van Knuffel de klant en binnenkort van een nieuw boek over ondernemen en de up's en down's hiervan. Dat was ook de reden dat ik bij Integron was. Naast een erg leuk bedrijf, is Stefan een zeer dynamische kerel met een geweldig trackrecord op ondernemen. Heerlijk om mee te praten en ons uurtje liep al snel uit tot 2 uur, helaas voor het golfen, maar dat schoot er deze keer bij in. Op de weg naar Amsterdam voor onze maandelijkse EO meeting moest ik nog even langs Jura om ons koffiezetapparaat af te geven. Deze moet gerepareerd worden en dan verwacht je niet dit als je bij de technische dienst aankomt.




Wat een prachtig bedrijf. Het hele bedrijf ademt koffie (zonder er overdreven veel naar te ruiken overigens). bij binnenkomst wordt je meteen gevraagd of je koffie lust en er heerst een sfeer van aangename rust en professionaliteit. Mijn apparaat werd helemaal doorgemeten en ingenomen. Volgende week donderdag is hij klaar en mag ik er weer heen! Top is overigens ook dat je van te voren weet hoeveel het gaat kosten. Het apparaat krijgt een volledige onderhoudsbeurt en alles wat kapot is, wordt gemaakt. Voor de ene bedrag. Wat er ook kapot is, er komen geen extra kosten bij. Dat is nog eens service, die Zwitsers snappen het erg goed.

Als laatste moet ik een korte video plaatsen van mijn strandwandeling eerder deze week. Toch een van allergrootste voordelen van in Zeeland wonen is de zeer korte afstand naar het strand. Binnen 10 minuten ben ik van ons huis op deze plek, wie wil dat nou niet??

Geen opmerkingen: