woensdag 9 maart 2011

Social media & Messi

Social media is niet meer weg te denken uit mijn, maar ook niet ons leven. Dagelijks check ik mail via Otys(ons CRM systeem) en hotmail, maar steeds meer komt deze binnen bij Linkedin en Facebook. Wanneer ik voldoende tijd heb, vind ik het erg leuk om de updates van mijn connecties te volgen en hierop te reageren. Foto's die vrienden plaatsen of blogs die ze schrijven, kan ik op deze manier volgen. Omdat ik heel veel connecties heb, ik noem het connecties omdat het zeker niet allemaal vrienden zijn. Alsof het een probleem is dat er mensen willen connecten die je niet kent, in mijn ogen een van de leukste dingen op Social Media. Ik ben een LION (Linkedin Open Networker) en accepteer elke uitnodiging. Als iemand een voordeel/vraag heeft bij mijn kennis of netwerk, wil ik hem/haar graag helpen, dat is hoe ik Social Media zie. Terug naar het volgen. Om dit goed te kunnen doen, maak ik ook veel RSS feeds aan zodat het nieuws wat ik volgen naar mij toe komt. Via de google/reader kan ik dan op ieder gewenst tijdstip alles doornemen, heerlijk. Om een goed beeld te krijgen wat de impact is van Social Media, is er een nieuw filmpje op YouTube verschenen.
Social Media part II



Gisteren was een vreemde dag. Op zich succesvol, iemand heeft een aanbieding gekregen en ik verwacht dat ze er uit gaan komen en een aantal kandidaten die ik had voorgesteld mag op gesprek, maar aan het einde van de dag had ik een onbestemd gevoel. Ik was erg onrustig en kon me niet meer goed concentreren. Eerst ben ik nog een half uurtje gaan hardlopen. Het was heerlijk weer en ik had al weken niet gelopen. Dat ging uitstekend. Heerlijk zelfs. Lekker buiten, veel frisse lucht. Toen ik terugkwam en nog wat procedures op wilde pakken, kwam ik niet meer in ritme. Uiteindelijk om 8 uur de computer uitgezet en samen met Miranda een beetje televisie gekeken. Barcelona - Arsenal. Wat een buitengewoon talent is Messi toch. Hij speelt al tussen de grootste voetballers van de wereld en kan zich dan nogmaals onderscheiden. In ieder tak van sport, zaken of politiek kom je deze buiten categorie tegen. Mensen als Ghandi, Michael Jordan, Picasso. Altijd zullen er mensen zijn die boven het hoogste niveau uitstijgen. Wat ik zo bijzonder vind, is dat het voor die mensen zelf niet als bijzonder wordt ervaren. Misschien maakt dat wel juist het verschil.

Geen opmerkingen: