dinsdag 8 maart 2011

Rockefeller Habits, Dropbox en verjaardagen

Vanwege de groei die Strictly People doormaakt, ga ik binnenkort start met het invoeren van de Rockefeller Habits. Deze methode die door Verne Harnish is ontwikkeld helpt (snel)groeiende bedrijven met het krijgen en houden van focus. De drie principes van Rockefeller zijn: -1- Prioriteiten: hebben we duidelijke prioriteiten voor de korte en lange termijn? Heeft iedereen zijn eigen prioriteiten daarop afgestemd? -2- Informatie: is er genoeg informatie om de performance en de wensen van onze klanten te peilen? Werkt iedereen ook met en volgens die informatie? -3- Ritme: zijn er regelmatig vergaderingen om de koers en de verantwoordelijkheden scherp te houden? Worden die effectief en zinvol gehouden (bron De Rockfeller Strategie, Isbn-13: 9789047000785).

Deze materie heb ik al eerder doorgenomen en ook al eens toegepast, maar nog nooit echt heel goed. Aanstaande donderdag krijg ik hier een training in waar ik erg naar uit kijk. Vervolgens wordt het uitwerken en toepassen binnen Strictly People (met Kim).


Nog een kleine tip. Als je vaak op verschillende plekken werkt, of thuis en op kantoor werkt, en niet ieder keer een laptop mee wilt nemen. Maar ook als je onderweg met je Iphone (of Android/smartphone) bestanden op wilt halen, kun je gebruik maken van Dropbox. Dit is een soort harde schijf waar je (gratis) bestanden op kunt zetten. Je kunt deze overal vandaan binnehalen. Op je Iphone via een app, maar ook op je desktop door de software te installeren, erg handig.

Na 2 verjaardagen ga ik vandaag weer vol aan de slag. Afgelopen zondag was Matthijs jarig en gisteren Miranda. Waren verjaardagen voor mij vroeger geen echte reden tot een feestje, sinds mijn relatie met Miranda en de kids is dat een waar feest geworden. 'S-ochtends beginnen we heel vroeg met zingen, kadootjes uitpakken en taart eten. Wat een verschil met jaren geleden toen ik nog net mijn telefoon aan liet staan als ik jarig was. Ik kijk er zelfs naar uit, nog een half jaar en ik ben weer aan de beurt.

Geen opmerkingen: