vrijdag 18 maart 2011

Scheuten Venlo, Otys Gathering en vacaturebeheerders

Wat een dag gisteren. Meer dan 500 km gereden, via Eindhoven, erg leuk gesprek met enthousiaste man die baan zoekt in de regio (groot) Eindhoven. Zeker voor de functie van Hoofd Administratie bij Kal Fire of die van Assistent Controller is hij geschikt. Vandaag voorleggen aan de klanten om te bekijken wat zij ervan vinden. Daarna door naar Scheuten voor een gesprek met Ruud. Wat een prachtig bedrijf is dit zeg. Niet alleen hoe het bedrijf is ontstaan en vanwege de huidige omvang, maar ook door de producten die ze maken. Wij gaan de komende periode heel actief aan de gang met het verbeteren van onze website en daar zullen ook video's van klanten in opgenomen worden, dus daar heb ik gisteren mee geoefend. De opname is van een de magazijnen, helaas was ik wat laat toen ik van het hoofdkantoor ging, anders had ik daar ook nog opnames gemaakt.



Na het erg leuke gesprek met Ruud, ben ik doorgereden naar Otys voor de Gathering. Jorrit en zijn vrienden hadden alles goed voor elkaar bij deze sessie die voor een groot deel over de websites van de diverse Werving & Selectieburo's ging. Wij wisten al dat we nog een hoop moeten doen, en hier gaan we de komende maanden ook hard aan werken. Maar gelukkig zijn er genoeg concurrenten voor wie dit ook geldt. Blijkbaar ligt de focus voor een groot deel op het draaiende houden van je bedrijf en niet op het onderhouden van een website, terwijl dit toch een van de belangrijkste instrumenten zijn om tot contact te komen met kandidaten. Los daarvan kun je vragen stellen of onze site welk gemaakt is voor contact met kandidaten, het antwoord zal ik zelf maar geven, nee, als kandidaat spreekt onze site mij niet direct tot de verbeelding. Aktie dus. Mede vanwege de invoering van de Rockefellar Habits gaan we hier prioriteiten van maken en hier wordt ik erg blij van. De komende maanden zullen hier echt veranderingen in gaan optreden en de resultaten zullen toenemen.

De laatste kilometers van de dag waren richting huis. Met Kim nog nagepraat over de sessie bij Otys en hoe wij onze samenwerking kunnen optimaliseren. De komende week gaan we hier ook enkele stappen in zetten die mij een goed gevoel geven. Meer overzicht, duidelijkheid, prioriteiten stellen en slagvaardiger worden. Te beginnen met mensen zoeken die op interim/inhuur basis voor ons vacaturebeheer gaan voeren. Niets anders dan de vacatures die binnenkomen uitzetten in ons CRM systeem en vanuit daar doorplaatsen op allerlei websites. Een ideale baan voor studenten of moeders die thuis zitten maar 1,5 tot 2 uur per dag vrij hebben om dit naar eigen inzicht op zelf in te vullen tijden kunnen doen. Het profiel komt eraan, laat die mensen maar komen.

Geen opmerkingen: