woensdag 16 maart 2011

GGDD, NeoMax, Prezi en Social Media

Gisteren zijn we op kantoor bezig geweest met het invoeren/opmaken van ons One-Page-Plan via de Rockefellar Habits. In dit schema beschrijf je de doelen die je als bedrijf stelt, waarbij je een GGDD (Grote Gedurfde Dappere Doelstelling) neerlegt. Een doel waarvan je denkt als dat echt ooit gaat lukken, wow, dat zou geweldig zijn. Er zijn veel bedrijven die een GGDD hebben, denk hiervoor aan Microsoft/Bill Gates die bij ieder gezin een computer wilde hebben staan, of aan J.F. Kennedy die een man op de maan wilde. Naast die doelen beschrijf je activiteiten/initiatieven die je moet gaan doen/ontplooien om beter, sterker en slimmer te worden. Doordat deze resultaten meetbaar zijn en je hier iedere dag (heel kort) en iedere week (iets langer, maar nog steeds kort) overleg over hebt, creƫer je draagvlak, groepsbinding en goede communicatie/transparantie. Iedereen weet van zijn collega's waar die mee bezig is, waar de problemen liggen, waar je kunt helpen en wat de gewenste resultaten zijn en last but not least,of de gestelde doelen bereikt worden. En dit alles op een A4-tje! Een aanrader voor iedere ondernemer/onderneming/afdeling. Afgelopen week stond er een artikel in het FD over NeoMax die hier ook mee werken en de resultaten zijn fantastisch.

Na de sessie van de Rockefellar Habits kregen we een presentatie van Kim over de Social Meda Strategie die we gaan lanceren. Het is nog een plan in de kinderschoenen maar ik wordt er helemaal gelukkig van om te weten dat iemand met verstand van zaken bezig is om dit eens goed voor ons op te tuigen. Deadline is eind juni om het plan af te hebben en dan operationeel te maken, ik kijk er echt naar uit dat we dit gaan toepassen. Op dit moment zijn we wel actief op allerlei Social Media, waaronder LinkedIn, Facebook en Twitter, maar hier moet veel meer structuur in komen en hetzelfde uitstralen als op onze website (die ook nog wat verbeteringen mag krijgen). Leuk daarbij was dat Kim de presentatie gaf in Prezi. Voor mij helemaal nieuw, maar wel handig (omdat iedereen achter zijn eigen computer zit en zij de presentatie vanaf eigen scherm bedient, daarbij is dit een veel leuker en dynamischere presentatie dan dat je met PowerPoint kunt maken).

De impact van Social Media is enorm, hier een video om dit kracht bij te zetten.Als beloning, of straf, heb ik daarna getrakteerd op chocolade muffins van Bakker Bart, dubbele chocolade om precies te zijn. Als je wilt weten wat dat inhoud, check de Bakker Bart in de buurt, maar vraag wel om de dubbele chocolade muffins, good luck.

Geen opmerkingen: