woensdag 2 maart 2011

Kim en Sociale Media, Otto en Ippy

Gisteren is Kim bij Strictly People begonnen. Een vlotte jongedame met veel ervaring in de sociale media, iets waar wij nog veel kunnen doen/verbeteren. Zelf ben ik hier wel actief, maar Strictly People, kan hier nog veel terrein winnen. Er is wel een Linkedin profiel en er zijn twee groepen, Strictly People LinkedIn en Recruit a Friend waar we actief in zijn, aar er is nog geen Facebook pagina en het linken hiertussen kan ook een stuk beter. Ruimte voor verbetering, dus dat gaan we de komende maanden eens oppakken. Leuk dat ze er is, ook omdat ze mij veel zal gaan assistenten waardoor ik me weer meer op mijn prioriteiten kan focussen.

Er zijn gisteren ook nog 2 kandidaten op gesprek geweest voor de functie van Recruiter Bank- en Verzekeringen en hier is ook een beslissing in gevallen. Morgen meer hierover. Wel super dat we hier uit zijn en we hebben alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking. Opdrachten genoeg in ieder geval.

Na de gesprekken op kantoor naar Venray gereden voor een gesprek met Saskia bij Otto Workforce. Dit is een uitzendburo voornamelijk voor Poolse medewerkers. Ze hebben vestigingen in Nederland, maar ook in Polen, Tjechie et cetera. Grappig is dat je op de foto een groot pand ziet met wat je denkt dat er allemaal kamers/kantoor ruimte zit. Aan de voorzijde is dat zo, maar het donkere gedeelte is een grote open ruimte waar een enorme kantoortuin zit. In die ruimte staan een soort van tenten wat kamers zijn van de managers, voor privacy tijdens persoonlijke/zakelijk gesprekken. Het geeft een gemoedelijke sfeer, een openheid die goed voelt, al moet ik wel zeggen dat de tenten van binnen niet echt optimaal zijn. Het bedrijf geeft je wel een goed gevoel, wat ze ook hun medewerkers geven. In het kort, in Polen worden medewerkers gescreend middels een intaketest. De goede mogen bv naar Nederland. Ze gaan met een bus, van Otto, die iedere vrijdag naar Polen rijdt en iedere zondag teruggaat. Ze krijgen een huisje/huisvesting op een (vakantie)park wat Otto meestal in het geheel afhuurt en er wordt enkel huur betaald als er werk is. Er is ene eigen orde dienst en als je je niet gedraagt, zit je weer in de bus naar Polen, maar dan enkele reis. Mooi concept en inmiddels goed voor meer dan 100 miljoen omzet.



Op de terugweg naar huis kreeg ik een telefoontje van Ippy. Dit is de winkel waar we het Diesel horloge een tijdje geleden heen hebben gebracht. Gisteren belde de eigenaresse terug en vertelde bijna hetzelfde verhaal las haar medewerkster. Diesel neemt deze inderdaad in en vernietigt deze. Ze sturen dan een creditnota en "hopen" "dat de klant hier mee akkoord gaat. Ippy geeft dan dus 20% korting op de volgende aankoop. Ik vraag natuurlijk wat dat creditbedrag is, 59 € blijkt, en of wij dat dan ook terug krijgen. Na een korte aarzeling, beaamt ze dit. Hier kan ik mee instemmen, hoewel ik nog steeds een naar gevoel heb, want als ik niet naar het creditbedrag had gevraagd, was het vast en zeker bij die 20% korting gebleven.

Ondernemerswijsheid van Ippy of klant-onvriendelijkheid, wie zal het zeggen...

Geen opmerkingen: