dinsdag 1 maart 2011

Democratie, Hilton en Otto workforce

Morgen krijgen we verkiezingen. Nou ben ik al niet zo'n fan van onze vorm van democratie, maar om dan ook nog eens getrapt een kamer te kiezen gaat mij wel erg ver. Ik stel mezelf graag de vraag of de democratie die wij hanteren wel echt "het volk regeert" "symboliseert? Vrijwel iedereen boven de 18 jaar heeft stemrecht wat op zich een nobel goed is. Het gaat ook niet fout in het recht, maar wat je er mee doet. Hele volksstammen weten amper waar de partij voor staat waar ze op stemmen, laat staan dat ze weten waar dé persoon voor staat waar ze voor kiezen. Als zo vaak zijn de randvoorwaarden bepalend op wie je stemt. Zaken als ouders, vrienden, omgeving, maar ook of je naar DWDD kijkt of het FD leest. De ontzuiling heeft al vele jaren geleden plaatsgevonden, maar of nu iedereen echt weet op wie en wat hij stemt, vraag ik me af. Daarom lijkt het mij beter om kiesrecht niet vanzelfsprekend te maken, maar zeker wel algemeen. Is het verstandig om iedereen zonder enige vorm van inspanning het kiesrecht te geven? Waarom hoef je er niets voor te doen? Iets eenvoudigs als lid zijn van een politieke partij? Dat hoeft dan niet door jarenlange lidmaatschappen te hanteren die automatisch verlengd worden, zeker niet in een vluchtige periode als waar we nu in leven. Waar alles wat vandaag uitgevonden wordt, morgen alweer oud is. Koppel de stemwijzer aan je stembiljet. Iedereen die wil stemmen  moet eerst thuis of in het stembureau, een aantal vragen beantwoorden waarmee een code komt die je invult. Maar ah, wat maak ik me druk, wat we ook kiezen het zal hier altijd wel redelijk neutraal en gladjes verlopen, heel wat anders dan in het Midden Oosten/Noord Afrika, waar een rijtje landen tientallen jaren te leiden heeft onder het juk van de dictatuur.

Gisteren lekker bezig geweest met een aantal procedures. Ook met een nieuwe aanvraag van Dexcom, Senior Grootboek Administrateur. Leuke functie bij een erg leuk bedrijf. Nog niet de ideale kandidaat gevonden, maar er komen nog wat reacties. Ook weer een succesje geboekt bij het Hilton waar een salarisadministrateur gaat beginnen. Verder heb ik een leuk gesprek gehad met ene concurrent die studenten aanneemt als webbeheerder. Erg slim en in het kader van goed gejat is beter dan slecht verzonnen, ga ik hier eens goed over nadenken. Het plan is simpel, neem enkele studenten of huismoeders/vaders aan die ervaring en kennis hebben van internet/web-/vacaturebeheer en laat die in hun eigen tijd en tempo onze vacatures uitzetten en beheren. Komende dagen eens over brainstormen en een profiel uitwerken.

Vandaag gaat Kim starten, mijn assistente. Ik kijk er erg naar uit, deels omdat het aantal aanvragen zo hard toeneemt dat Wendy haar handen meer dan vol heeft, maar ook om mij verder te ondersteunen zodat ik me voor de volle 100% kan richten op de core-business, kandidaten spreken en relaties beheren. Daarna naar Otto Workforce voor een kennismaking. Grote snel groeiende organisatie, altijd leuk. Jammer dat ze in Venray zitten. Gelukkig heb ik een telefoon met heel veel app's..

Geen opmerkingen: