maandag 28 februari 2011

Cicero, Willem II en Carnaval

Was mijn teleurstelling al groot dat ik de Ironman van Lanzarote heb moeten annuleren, afgelopen week werd het schuldgevoel hierover alleen maar groter. Abel, alias MrSteigerhout, belde me op, hij moest me iets bekennen! Samen met zijn vriendin hebben ze tickets gekocht om mij aan te komen moedigen! Ik kon wel door de grond zakken. Actief als hij is, weet hij als geen ander dat de kans bestaat dat je door welke oorzaak dan ook zo iets moet laten schieten, hebben zij toch het risico genomen en een vakantie ingepland. Fantastisch natuurlijk, maar ik baalde enorm. Nu baalde ik al dat ik gestopt ben met trainen, maar hier werd het niet minder om. Ik kan er nog steeds niet helemaal bij, maar vind dit wel een grandioos gebaar. Hij wilde mijn gezicht wel eens zien als zij langs de kant zouden staan, op het moment dat hij het zei kon ik het ook echt voor me zien. Jammer, heel heel jammer. Cicero schreef er in 44 vC al over, "Amicitia" "(Over Vriendschap).

Zaterdag eerst naar het voetballen geweest met Bastiaan. In de stromende regen naar een zwaar bevochten 4-4 tegen RCS staan kijken. Het blijft toch heerlijk om 8 9-jarige door het veld te zien rennen. Zonder enig inzicht, overzicht of tactisch vernuft, gewoon rennen daar waar de bal is. Na het kampioenschap van vorig jaar gaat het nu iets moeilijker, slechts 1 overwinning en nu dus 1 gelijkspel, wel lijken in dat wel op Willem II, de club die ik ondanks alles een warm hart toedraag. Hopelijk is dit weekend de ommekeer gekomen en is de goede weg omhoog ingeslagen, we gaan toch zeker niet degraderen!!

Afgelopen weekend veel bezig geweest met enkele procedures. Zeker de functie van Coordinator Finance & Control en die van Finance Manager hebben veel aandacht gekregen. De komende week wil ik enkele kandidaten aan kunnen dragen, maar het wil nog niet echt vlotten. Of dat deze week al goed gaat komen, weet ik niet. Het Noorden is net terug van vakantie en het Zuiden gaat zich opmaken voor Carnaval. Lang geleden dat ik dat heb gevierd. Als je er niet meer tussen zit/woont, gaat dat steeds verder van je af staan. Voor mensen die er niet meer opgegroeid zijn, is het sowieso moeilijk om te begrijpen, 4 dagen jezelf laveloos drinken en verkleed over straat gaan. Misschien moet ik het ook maar niet uitleggen.

1 opmerking:

Een Brabantse zei

EN het gaat niniet eens om het laveloos drinken...