maandag 21 februari 2011

Niets is onmogelijk, Rosada en Centerparcs

Iedereen zei dat het onmogelijk was, totdat er iemand kwam die dat niet wist! Heerlijk dat elke vorm van onwetendheid je verder kan brengen. Er wordt heel veel in hokjes gedacht en dat brengt ons lang niet altijd verder. Opgroeiende kinderen willen je hier nog wel eens uit wakker schudden, maar je bent hier natuurlijk zelf helemaal verantwoordelijk voor. Een voorbeeld hiervan is spelen. Wanneer, maar vooral waarom stop je met spelen als je ouder wordt? En dan bedoel ik niet het spelen van spelletjes, maar echt spelen. Zoals bijvoorbeeld verstoppertje, tikkertje, voetballen op straat of klimmen in bomen. waarom halen wij het kind uit ons zelf? Voor mij was dat een prachtige tijd, die ik het liefst voort laat duren.

Afgelopen weekend lekker rustig aan gedaan. Zaterdag zijn Huug en Emile gaan snowboarden in Rucphen. Hoewel het een verouderde baan is, meer een hele grote koelcel waar sneeuw in ligt, hebben zij een geweldige tijd gehad. Daarna hebben we in Rosada een hapje gegeten bij Moccamore. Prima concept, erg hoog Starbucks gehalte, maar helaas is het personeel niet echt gastvriendelijk. Toch een veel voorkomend probleem bij de horeca. Nu heb ik zelf wat ervaring, van 1996 tot 2008 heb ik meerdere horeca bedrijven gehad, dus ik begrijp absoluut het probleem van goed personeel kunne vinden, maar 1 kerncapaciteit moeten ze toch echt allemaal hebben, en dat is dienstbaar willen zijn. Hier ligt nog zeker wat werk in Roosendaal. De broodjes smaakte echter prima.

Vandaag aan de gang met 2 nieuwe vacatures van Centerparcs. Ik zoek een Teamleider Accounting en een Senior Medewerker Accounting. Hoewel dit Horeca is, zal het dienstverlenende hier minder van toepassing zijn.

In het kader van dienstverlening, nog een leuke foto die ik vorige week genomen heb op de snelweg. Het is niet helemaal goed te lezen, fotograferen in de auto is nog net iets lastiger dan bellen (!) maar op het bord staat. Hier is hard gewerkt aan minder files, waarbij is over wordt staat geschreven. Leuk, maar jammer dat ik om 10:00 uur in een flinke file sta, zonder enige aanleiding, aanrijding beter gezegd.

Geen opmerkingen: