woensdag 23 februari 2011

Luisteren, orkaan van energie en Interim Assistent Controller

Luisteren is niet mijn beste eigenschap. Zo kan het voorkomen dat terwijl ik met iemand sta te praten, hoor wat er naast mij gezegd wordt. Ook komt het regelmatig voor dat als ik iemand iets hoor zeggen wat niet klopt, ik deze onderbreek om hem/haar te corrigeren, zonder af te wachten wat het hele verhaal is. En als iemand klaar is met praten, reageer ik meteen. Het gezegde is dat je alleen kunt leren door te luisteren, bied mij nog voldoende kansen om me te ontwikkelen, gelukkig. Gisteren heb ik echter een gesprek gehad met iemand die niet luisteren tot kunst heeft verheven. Geen enkele keer kwam er antwoord op mijn vraag, er kwam een sociaal wenselijk antwoord of een herhaling van wat eerder gezegd was. Gelukkig waren de andere gesprekken erg goed, zodat ik een zeer lekker dag heb gehad. Zeker de jongeman die van VMBO-Basis binnen 11 jaar zijn HBO diploma heeft gestudeerd, heeft mijn respect gekregen. Deze weg loopt via VMBO-Basis, naar Kader, naar Theorie, naar MBO, naar HBO. Klasse. Reden te meer om te twijfelen over de correctheid van Cito toetsen!

Aan het einde van de dag een erg leuk gesprek gehad met een mogelijke Interim Recruiter die we zoeken. Hij gaat er over nadenken, zeker omdat ik mijn enthousiasme niet onder stoelen of banken steek en dat kan nog wel eens overweldigend werken. Hoewel dit positief bedoeld is, kan dit wel een orkaan van energie zijn. Ik ben benieuwd of hij er voor gaat, hope so.

Op de terugweg naar huis nog een goed half uur met een klant uit Zuid Limburg aan de telefoon gezeten inzake een Interim Assistent Controller die zij zoeken. Top natuurlijk. Bij thuiskomst deze meteen uitgezet en voor vrijdag kandidaten aanleveren. Dit gaat zeker goed komen. Inmiddels hebben er enkele kandidaten aangemeld dit ondanks het late uur waarop ik deze opdracht gisteren heb uitgezet. Ik ben erg benieuwd naar het aantal reacties. Natuurlijk gaat het om kwaliteit, maar bij aanvragen als deze krijg je altijd weer een goed beeld van hoe de interim-markt er qua aanbod van kandidaten bij staat. Ik denk ruim 100. Let's count...

Geen opmerkingen: