donderdag 10 februari 2011

Betrouwbaarheid, Ultra Trail en Jeroen Smit

Vanochtend was ik vroeg onderweg voor een intake in Rotterdam. Nu sta ik altijd vroeg op, om voordat ik met mijn vrouw een bakje koffie drink, zicht te krijgen op de mail en taken voor de dag. Vandaag dus naar Rotterdam voor een intake. De dame in kwestie kon alleen voor haar werk, dus pas je je aan. Om 07:15 krijg ik een sms dat ze het niet gaat redden, en ik bel je vanmiddag voor een nieuwe afspraak. Tja, daar rij je dan, langzaam aan vanwege de files,zonder opgaaf van reden, laat staan een excuus richting een hotel waar het verbazingwekkend druk is. Zouden zij allemaal geannuleerde afspraken hebben? Volgende keer gewoon afspreken op kantoor, dan kan ik tenminste doorwerken als iemand gemaakte afspraken minder serieus neemt.

Gisteren zo veel kandidaten gesproken dat ik aan het einde van de avond de draad kwijt raakte. Het aantal reacties op onze vacatures is geweldig. Het niveau neemt ook toe, steeds minder kandidaten die naar de functie toepraten. Ik ben heel handig met software, dus dat voor mij totaal onbekende pakket heb ik zo onder de knie! De afstand is geen probleem, hoewel ik nu weg wil vanwege de enorme reistijd!

Een vriend van enkele jaren terug heeft me via Facebook weer gevonden. Leuk om te horen wat hij doet en waarvoor hij traint, de Ultra Trail du Mont Blanc, 166 km hardlopen over geitepaden en bergpassen...... Dus wie vindt dat de triathlon zwaar is, Eat you're heart out.

Vanmiddag ga ik naar een lezing van Jeroen Smit. Auteur van de boeken over Ahold en AbnAmro, maar voor mij nog belangrijker, maker van de 7-delige serie Leiders gezocht. Echt een aanrader, vooral de opmerking van Stephen Covey die voorbij komt, heeft me echt geraakt. "Uit onderzoek blijkt dat niemand het op zijn sterfbed heeft over de zaak"!

Geen opmerkingen: