dinsdag 4 januari 2011

Vader 74, miscommunicatie en zwemmen

Vandaag is mijn vader 74 geworden. Vierenzeventig joh. Wat een leeftijd. Toen ik jong was, was dit bere-oud. Nu ik zelf ouder ben, neemt dat wel af, maar toch is de oudere van nu veel jonger dan vroeger. Was mijn oma met 74 oud, mijn vader is fris en fruitig. Fietst hij als een jonge god makkelijk 75 km per dag en over een bejaardenhuis beginnen is het eind van welke erfenis dan ook -:). Ik ben benieuwd wanneer ik echt oud ga worden, is dat pas bij de 100?

Kreeg ik enkele weken geleden een mail van een relatie die vroeg of ik mee kan kijken om een functie in te vullen, gisteren kreeg dit een vreemd vervolg. De 24e hadden we telefonisch contact gehad inzake onze werkwijze, de klant bepaald de waarde, maar omdat ik niet lekker was is het gesprek dat door mijn klant werd afgebroken omdat er iets tussen kwam, niet voortgezet per telefoon maar via een mail. Gisteren kon k haar weer bereiken en tot mijn verbazing kreeg ik een reactie dat ik onaardig was! Nu komt communicatie van twee kanten dus vroeg ik waarin/over? De toezetting was te belerend, alsof ieder bedrijf ter wereld op deze manier zaken wil doen. Ik was oprecht verbaasd, aangezien ik me echt niet kan voorstellen dat iemand dat niet zo willen, maar zoals gezegd communicatie komt van twee kanten. Voorzichtig zijn dus met hoe ik het formuleer, want klanten kwijtraken wil ik zeker niet. Gelukkig ga we elkaar deze week treffen, tijd om het goed uit te leggen.

Helaas hebben we gisteren ook weer iemand moeten laten gaan. Een jonge aanstaande vader die vorige week al twee keer, tijdens zijn proeftijd, afwezig was. Hoewel met goede reden, maar toch wel, op zijn zachts gezegd, knullig gecommuniceerd met zijn opdachtgever. En dan ook nog eens twee dagen keer achter elkaar, je zou zeggen, even opletten en je best doen. Nee, deze kerel smst om 09:00 uur dat hij zich toch niet zo lekker voelt en terug naar huis gaat. Tja, niet vreemd dat de klant zegt, laat hem maar thuis blijven.

Leuk is wel dat Wendy het super doet. Haar kennis van Otys is groot wat het allemaal een stuk efficienter maakt. Als dit zo zich blijft voortzetten hebben we er echt een topper bij. 'S-avonds laat, 21:00 uur mijn zwemtraining gedaan. Erg laat, maar het zwembad is niet eerder open dus kon het niet anders. Het valt me altijd zwaar om heel vroeg of heel laat te trainen, zeker omdat ik daarna nog wel een uurtje nodig heb om tot rust te komen en te kunnen slapen.

Geen opmerkingen: