woensdag 26 januari 2011

Ochtendgym, Jim Collins en Van Der Valk Tiel.

Voordat ik gisteren naar Nijmegen ben gegaan voor enkele intakes, ben ik eerst gaan zwemmen. De wedstrijd begint al om 06:00 uur dus moet ik leren om ook in vroeg te trainen. En dat heb ik geweten. Wat een drama. Niet alleen is het niet prettig om zo vroeg de kou in te moeten, maar ook het zwemmen ging voor geen meter. Gelukkig was de training maar 2 km dus kon ik snel weer uit het bad. Vrijdag maar weer zo vroeg. Op de reis naar Nijmegen ben ik nog langs Anja geweest om mijn gewicht en het eten en drinken tijdens de training door te nemen. Dacht ik goed bezig te zijn, kreeg ik op mijn kop. Je drinkt 25% van wat je moet drinken, vertelde ze me. Oeps! Komende zaterdag tijdens de duurtraining lopen maar eens goed voorbereiden en beter oppakken. Ik wil niet uitdrogen in Lanzarote, die kans bestaat als ik niet leer om minimaal 1 liter per uur te drinken tijdens het lopen. Een uitdaging zal ik het maar noemen.

In Nijmegen enkele leuke gesprekken gehad. Niet allemaal even bruikbaar, maar dat hoort erbij. Vreemd toch dat het bij sommige mensen altijd aan anderen ligt i.p.v. dat ze naar zichzelf kijken. Jim Collins heeft daar een mooi boek over geschreven, From Good to Great. Hierin beschrijft hij dat het verschil tussen een goed leider een een groots leider is dat een groots leider naar zichzelf kijkt als de resultaten tegen vallen en naar zijn mensen zijn waardering uitspreekt als het goed gaat. Dit lijkt logisch, maar wordt heel vaak andersom gedaan. Eerlijk gezegd, is in dit niets menselijks mij vreemd!

Na kort nog een oud-collega te hebben gesproken ben ik naar Tiel gegaan voor een laatste interview. De omgeving is nooit echt inspirerend, Van der Valk in Tiel is echt een drama! Het gesprek was ok. Leuke kerel, beetje pech gehad en nu op zoek naar iets nieuws.

Vandaag alles uitwerken en voorstellen. Als er 1 succesvol geplaatst gaat worden van de 3 gesprekken, ben ik zeer tevreden.

Geen opmerkingen: