maandag 24 januari 2011

Negatieve energie, zwemmen/lopen/fietsen en Studiosport

Negatieve energie! Hoe voorkom je dit? De laatste jaren gaat me dit steeds beter af, maar zo af en toe valt het niet mee om dit te voorkomen. Nu wilde ik met een voorbeeld komen waarom me dit aangrijpt en waarom ik dit opschrijf, maar dat ga ik dus juist niet doen, want dat geeft me weer die negatieve energie. Gewoon loslaten en verder gaan. Focus op hetgeen je gelukkig maakt, simpel eigenlijk.

Afgelopen vrijdag ben ik de hele dag bezig geweest met kandidaten bellen. Ik heb erg veel reacties gekregen op de diverse vacatures die we uit hebben staan en het aantal goede kandidaten neemt toe. De markt trekt nu echt aan. Eindelijk. Deze week veel intake gesprekken en daar wordt ik altijd gelukkig van. Interviewen op het scherpst van de snede om een kandidaat te doorgronden en helder te krijgen wat hij/zij echt wil en kan. Vrijdagmiddag ben ik tevreden gaan zwemmen. Na een lekkere dag werken wilde ik eens kijken hoe het voelt om de volledige afstand te doen, 3,8 kilometer dus. Dat ging beter dan gedacht. Rustig begonnen en langzaamaan kon ik het tempo verhogen. Na 1 uur en 15 minuten was ik klaar en geen spoor van vermoeidheid. Nu maar afwachten of dat zaterdag effect ging hebben op het lopen.

Zaterdagochtend vroeg op pad voor de duurtraining. Al binnen 1 kilometer voelde ik dat het een vechttraining ging worden. Of te wel, knokken om de volledige afstand te halen, 34 kilometer. Na 32 km een tussenstop gemaakt bij het voetballen van Matthijs (6-1 overwinning, klasse) en toen de laatste 2 km. Wat een drama. Ik kom dan echt langzaam op gang en ik was heel blij toen ik thuis was. Mijn gemiddelde per km was wel hoger dan de vorige keer, maar het effect op mijn benen en voeten ook!

Na een goede nachtrust, mede vanwege Willem II eerste winst in 12 jaar (!!), ben ik zondag heel vroeg, 06:30 uur op de fiets (Tacx) gestapt voor een 4 uur's training. Na 3 uur een verplichte pauze omdat Miranda een uurtje weg moest en toen de rest gereden. Al met al viel het mee en met 90 km in 4 uur en 1,6 km hoogte in een rustig tempo heel tevreden onder de douche gestapt. De rest van de dag niet veel gedaan, enkel Studiosport gekeken natuurlijk. Vaste prik op zondag.

Geen opmerkingen: