vrijdag 21 januari 2011

Beroepsmilitair, Inkassounie & PSV en Devana

In 1988 ben ik als broekie beroepsmilitair geworden. Ik moest daarvoor op de eerste maandag van januari in Weert zijn voor mijn 1e jaar opleiding. Zonder enige ervaring, verwachting of überhaupt idee wat me te wachten stond, ben ik naar Weert gegaan. De eerste dag was een drama. Alles ging te snel, was te groot, vreemd, afstandelijk, maar vooral directief. Een leeftijdsgenoot uit Tilburg had er zichtbaar net zo veel moeite mee als ik en een vriendschap was gesloten. Met Marco heb ik dat jaar veel tijd doorgebracht, zo reden we ondermeer bijna altijd samen naar huis. Helaas is hij er na 1 jaar mee gestopt toen de vervolgopleiding doorging in Harderwijk. Enkele weken geleden kwam ik zijn naam tegen toen ik bij een vriend op bezoek ging bij zijn bedrijf.Hij heeft een uitstekende carriere gemaakt, dus de beslissing om het leger te verlaten was wel een goede. We hebben een lunchafspraak gemaakt en gisteren hebben we elkaar weer eens gezien. Bijna exact 23 jaar nadat we elkaar voor het eerst zagen. Hij was wat ouder en grijzer geworden, maar de Marco van toen was nog heel herkenbaar. We hebben lekker gegeten in Quatre Bras en natuurlijk verhalen van vroeger opgehaald.

Na mijn lunch ben ik op bezoek gegaan bij de Inkassounie in Eindhoven. Zij zitten tegenover het PSV stadion,


helaas niet helemaal goed zichtbaar. Maar ik vroeg me af of een uitzicht als deze als secundaire arbeidsvoorwaarden gezien kan worden, als je tenminste fan bent van PSV? Het was een leuk gesprek met de dame van HRM. Er is veel gebeurd in Inkassoland de laatste tijd en zij hebben enkele nieuwe producten in de markt gezet waar veel vraag naar is en er zijn wat afdelingen in elkaar geschoven. Tijd voor uitbreiding en groei dus, hopelijk krijgen we snel een opdracht zodat ik kan laten zien waar wij goed in zijn. Haar enthousiasme over onze werkwijze was een genot om te zien. Heerlijk als mensen begrijpen waarom wij zo werken en hier in mee gaan.

Na Eindhoven ben ik met vriend Abel naar de sauna gegaan in Den Bosch, Devana. Prachtige sauna, zeer modern en smaakvol ingericht, alleen vind ik een draaideur om naar het restaurant te gaan wel een heel hoog Bijenkorf gehalte hebben. Verder top, een echte aanrader. Tip, reserveer, want hoewel het heel groot is, laten ze maximaal 250 mensen en die zijn er ook.

Geen opmerkingen: