zaterdag 29 januari 2011

Geduld en kapotte voeten na 38 km

De laatste tijd krijgen we steeds meer aanvragen. Dat kan aan Nobelisme liggen, waar steeds meer mensen kennis van hebben en dit omarmen, maar het komt natuurlijk ook door het aantrekken van de economie. Zeer wenselijk natuurlijk, maar waar ik nog wat moeite mee heb, is het achterblijven van de resultaten. Geduld is al niet mijn beste eigenschap, maar als je veel tijd en energie in een procedure stopt en enkele goede cv's/kandidaten voorstelt, wil je de vruchten ervan plukken, en dat laat nog even op zich wachten. Het goede gevoel is, de arbeidsmarkt ontdooit en kandidaten zijn meer en meer bezig met uitkijken naar een nieuwe baan. Logisch dat je hier terughoudend in bent als bedrijven als Lehman Brothers, Abn Amro en deze week nog It's zomaar kunnen omvallen. Deze onzekerheid lijkt toch vervangen te worden door nieuwsgierigheid en misschien nog wel belangrijker, ontplooiing. Jarenlang de drijfveer voor een groeiende economie, maar de Financiele crisis heeft deze wreed verstoort. Niet voor lang blijkt dus.

Gisteren aan het einde van de dag mijn zwemtraining gedaan. In totaal 2,2 km met veel oefeningen. Iedere keer gaat het wat beter, iets wat ik van het hardlopen niet altijd kan zeggen. Ik ben nog steeds zoekend waarop ik het lekkerste loop. Met of zonder sokken, leek tot vanochtend de vraag? Afgelopen woensdag heb ik de training van 8 km zonder gedaan en dat beviel me goed, dus vandaag de duurtraining van 38 km ook zonder gedaan. Geen onverdeeld succes, zie video (niet voor mensen met een zwakke maag).


Na een goede douche viel het allemaal wel weer mee, maar echt lekker voelt het niet nu. Jammer, wat de training ging uitstekend. Op advies (lees dwang) van Anja (mijn voedingsdeskundige) heb ik veel meer gedronken en dat is me goed bevallen. Redelijk makkelijk liep ik een constant tempo van 6min15sec, weer een stukje sneller dan vorige week. Nu mijn voeten goed verzorgen, want deze week weer een zwaar schema.

Geen opmerkingen: