maandag 31 januari 2011

1750 hoogtemeters, verschil Tacx-real life and Assistent

Na ene goede nachtrust, zeker voor mijn voeten, ben ik gisterenochtend vroeg begonnen aan de duurtraining fietsen. 5 uur op de Tacx met 1750 hoogtemeters stonden op het programma. Mijn voeten deden het prima, een beetje pijn, maar geen probleem. Na de laatste 3 afleveringen van de Leiders gezocht en een aflevering van de Soprano's mocht ik 120 km verder stoppen. Het tempo was bijna 24 km/uur waarbij ik in een lange afdeling ben gestopt, dus was het gemiddelde iets hoger uitgevallen. Lekker dus. Ik ben wel benieuwd of de route straks in de praktijk lichter of zwaarder is dan op de Tacx. Deze heeft wel een motortje die ervoor zorgt dat je weerstand hebt als je omhoog gaat, hierdoor is het zeer realistisch, maar als je naar beneden gaat, maak je wel extra snelheid maar je moet blijven fietsen. Het systeem heft omwentelingen nodig omdat hij anders op pauze gaat, dit is i de praktijk anders natuurlijk. Daarbij komt dat je in een afdeling makkelijk 50/60 per/uur gaat en hier kom je met moeite boven de 45 uur. Het lijkt alleen maar voordeliger, maar eerst zien, dan geloven!

Na de training niet veel meer gedaan. Wat mail weggewerkt en enkele procedures doorgenomen. Een lekker lazzy sunday. Nu ik dit schrijf, krijg ik erg veel zin in zomervakantie, überhaupt zomer, zon. Gewoon zon, laat die winter nu maar voorbij zijn. Lekker naar het strand met de kids, heerlijk.

Vandaag de procedure bij Alewijnse oppakken en verder zoeken naar een Personal Assistant. De kandidaten van vorige week waren het niet en ik zit te springen om ondersteuning. De vacatures blijven maar binnenkomen, net als de kandidaten, tijd om te oogsten. Nu eerst koffie met mijn meisje drinken.

Geen opmerkingen: