dinsdag 2 november 2010

Internationale kandidaten, starter en 86 km bike met veel wind

Vandaag op pad geweest om 2 kandidaten en 1 klant te spreken. Een zeer internationale dag mag ik zeggen. Eerst een Nederlands/Turkse dame die naast deze 2 talen ook nog vloeiend Spaans en Engels spreekt, naast enige ervaring op de financiƫle administratie. Bijzonder. De tweede intake was met een Deense dame die in Nederland woont en een baan zoekt. Gelukkig voor mij was alles in het Nederlands. Mocht iemand een Turks/Spaans/Engels/Deens sprekende administratieve kracht nodig hebben in de regio West Brabant, give me a call!

De klant is een enkele jaren geleden gestart accountantskantoor, al hoewel dit de lading niet kan dragen. De dame in kwestie heeft een accountantskantoor, verzorgt secretariaten voor diverse stichtingen, heeft een import bedrijf dat producten haalt uit China en Amerika en zoekt nu nog meer ondersteuning. Binnen enkele jaren is ze gegroeid van een reden om in te schrijven bij de KvK tot een bedrijf van 4 medewerkers en binnenkort dus nummer 5. Leuk om te zien. Opereren vanuit huis, maar komende zomer wordt dit verruild voor een kantoor wat nu verbouwd wordt. Gas erop. Top. Ik ben gek op starters. Inmiddels heb ik meerdere bedrijven gestart en de energie die er vrij komt bij mensen die een eigen onderneming beginnen is geweldig.

Bij thuiskomst eerst met Miranda en Evelien wat gegeten en toen snel op de fiets voordat het donker zou worden. Via Goes naar Zierikzee en dan naar Burg Haamstede en terug. Voordat ik de Zeelandbrug over ging kon ik nog kiezen voor de lange of korte route. Het ging wel lekker en ik dacht dat er niet veel wind stond. Foutje! In Zierikzee kwam ik erachter dat ik toch wel wat meewind had, dus de 40 km terugtocht met tegenwind moest nog komen. Weer een klein inschattingsfout. Door het tempo lekker laag te houden en de ogen goed open, uiteindelijk heelhuids thuis gekomen. Gelukkig kreeg ik nog wat te eten, want Miranda maakte zich wel wat zorgen....

Geen opmerkingen: