woensdag 3 november 2010

AH = Marketing, trage processen, zwemtraining en voetbal


Albert Heijn is de koning van de marketing akties. Nu hebben ze weer die Toy Story poppetjes. Iedereen weet dat AH duurder is, dat hun producten over het algemeen van mindere kwaliteit zijn, maar toch gaat vrijwel iedereen er heen. Briljant. Wel jammer dat ze die poppetjes dan weer verstoppen!

Vandaag bezig geweest met enkele procedures. Het valt me op dat er nog steeds veel trage stroperige processen zijn. Alsof veel bedrijven wel vacatures hebben, maar eigenlijk niemand aan willen nemen. Is dat uit angst voor een second dip? Of doen ze dit enkel om iedereen tevreden te houden. We zijn er wel druk mee bezig, maar we vinden niemand die past, dus nog even volhouden! Mijn inschatting is dat we binnen no time weer in een tekort aan mensen gaan komen en dat er dan niet kieskeurig gekeken kan worden, omdat er simpelweg geen keuze meer is. Dat zal goed nieuws zijn voor de oudere medewerkers onder ons. Die hebben het nu extra zwaar, maar zullen straks heel hard nodig zijn.

Vanmiddag ben ik gaan zwemmen. Met het trainingsschema van Mijnzwemcoach onder de arm richting het zwembad. Pittig schema is dat met in totaal 2.300 meter zwemmen, maar vooral de oefeningen waarbij ik alleen de beenslag mag doen is zwaar. Het gaat al wel beter dan de vorige keer, dus dat beloofd veel goeds. Bij thuiskomst direct doorgegaan naar de voetbal. Het blijft heerlijk om die jonge knullen over het veld te zien rennen. Onbevangen, ongecontroleerd en vooral met heel veel spelvreugde. Waardoor verliest een ouder zijn kindzijn?

Geen opmerkingen: