maandag 15 november 2010

Focus op prioriteiten, #JeroenSmit, #Facebook en zwemles met Remy

Leerzame dagen zijn aan mij voorbij getrokken dit weekend. Mijn interesse in veel is groot en met aandacht krijgt men zeker mijn aandacht en toewijding, maar aan alles zit een grens en zo ook aan mijn hoeveel tijd. Vanwege mijn werk en sport, maar nog meer mijn gezin, moet ik nu maar eens echt gaan erkennen dat ik een enorme loser ben qua prioriteiten stellen. Aanstaande donderdag zou ik naar een congres gaan, maar dat ga ik dus cancellen. Misschien een stap richting volwassenheid, of geef het een nog mooiere naam, het voelt voor mij als onbenullig dat ik constant te veel hooi op mijn vork neem waardoor echt belangrijke zaken minder aandacht krijgen dan nodig. Focus op prioriteiten dus.

Gisterenavond naar de documantaire, Leiders gezocht gekeken van Jeroen Smit (bekend van De Prooi en Het Drama Ahold). Echt ijzersterk. Hier valt nog veel van te leren, voor iedereen. Persoonlijk vond ik de anekdote van de private jet erg grappig, en misschien wel heel herkenbaar!

Vandaag weer druk bezig geweest met kandidaten zoeken. Wel jammer dat je van een klant op mijn vraag hoe het gaat met de procedure, doodleuk als reactie krijgt, we hebben hem on hold geplaatst! De vraag is nu, wanneer zouden ze dit verteld hebben?
 
Vandaag nog ene ander leuk persbericht gezien. Facebook is 44 mrd waard. In welk jaar was ontvrienden ook al weer woord van het jaar, 1800?

Aan het einde van de middag naar het Vrijburgbad gefietst om te gaan zwemmen met Remy. Leuke les van een uur en toch leuk als hij zegt dat ik vooruitgang boek. Het gaat ook sneller, maar zwemmen is voor het grootste gedeelte een technisch onderdeel. Een techniek is in de meeste sporten niet mijn sterkste kant.

Geen opmerkingen: