woensdag 10 november 2010

Crisis = nu, high potential met 5 poten en orde in de chaos

Enkele weken geleden dacht ik dat de markt van Interim en Werving & Selectie weer aan het aantrekken was, maar na vandaag heb ik daar toch sterk mijn twijfels over. Gisteren belde ene klant dat ze een interim Controller zoeken. Ik heb deze functies uitgezet en ben vandaag alles bij elkaar zeker 100 keer gemaild/gebeld. Was het eerder zo dat je kandidaten van allerlei niveaus kreeg die vol overtuiging vertelde software snel onder de knie te krijgen als bepaalde systeemkennis een eis was, nu hebben bijna alle kandidaten de vereiste kennis/ervaring/uurtarief en zijn ze per direct beschikbaar. Voor mij is er maar 1 conclusie, de crisis is nog zeker niet voorbij.

Dat veel bedrijven dit merken/weten, ervaar ik dagelijks in contact met HR afdelingen. Wensen zijn eisen en echt vaart achter de procedure zetten, gebeurd niet. Tot het moment dat werknemers van plaats gaan wisselen en er een ware volksverhuizing van kandidaten op gang komt en lijnmanagers gaten zien vallen op  hun afdeling. De druk wordt groot en wij krijgen vraag na vraag. Helaas moeten alle oudere kandidaten dit moment afwachten, want tot die tijd wil iedereen die high potential met 5 poten die ook nog braaf blèèrt.

Vandaag een 2e rustdag gehad. Vanavond wel de training van F5 gedaan, maar dat mag trainingstechnisch geen naam hebben. Wel leuk hoor die mannen over het veld te zien rennen. En maar proberen orde in de chaos te creëren. Wat natuurlijk niet lukt, sterker, chaos is orde voor die jongens. Als het allemaal geordend zou verlopen is de lol eraf en haken ze af. Rennen, vliegen, struikelen, knallen, juichen, alles komt voorbij. Heerlijk.

Morgen naar Tilburg, de ontwerpers gaan alles presenteren. Altijd leuk. Orde in de chaos.

Geen opmerkingen: