zondag 7 november 2010

Albert Heijn Supermarketing, Takke Tacx, en fietstraining in hondenweer

Vanwege de verjaardag van Evelien hadden we gisteren familie en vrienden over. Buiten dat het erg gezellig was, ontstond er een leuke discussie over Albert Heijn. Een discussie was het eigenlijk niet, want iedereen deelde dezelfde mening. Knap wat ze doen, maar een supermarkt is het eigenlijk niet meer. Het marketing apparaat erachter zorgt voor een toename van het publiek. Eerder deze week schreef ik over de Toy Story poppetjes. Slim natuurlijk. Alle kinderen willen hiermee spelen en de ouders wordt "gedwongen" om naar de AH te gaan. Dat ze verder alle A-merken van onder meer Unilever kopiƫren (zowel qua inhoud als wat betreft verpakking) en doodleuk op de schappen zetten als A-merk/huismerk, tegen vergelijkbare prijzen maar veel lagere kwaliteit, deert niemand, omdat ze het doel is die poppetjes bemachtigen. Dave benoemde het geheel met een scherpe uitspraak, Albert Heijn is geen kruidenier meer maar een Supermarketing.

Vandaag ben ik voor de 3e of 4e keer bezig geweest om mijn Tacx te installeren. Een tacx is een soort hometrainer waar je zeer realistisch fietstochten vanachter je pc kunt doen. Even visualiseren, mijn racefiets staat op rollen en is in verbinding met mijn computer. Ik zou dan bv de route de Mount Ventoux kunnen pakken en ik zie de deze weg voor mij op het scherm. Ik zeg nadrukkelijk zou, want je begrijpt het al, het ding doet het niet. Nu ben ik een digibeet, maar na uren hieraan besteed te hebben ben ik wel installatiemoe. Wat me hierin altijd zo frustreert is dat de jongens die dit bouwen, zeggen het is 1 druk op de knop. Yeah right.

Ps; ik zeg bewust jongens, want meisjes/vrouwen zouden dit heel anders ontwerpen. Namelijk dat het wel met 1 druk op de knop werkt. Ter ondersteuning. Volvo heeft jaren geleden een onderzoek gedaan bij vrouwen wat zij verandert willen zien aan auto's. Enkele opmerkingen. Een oliedop & ruitenwisserdop naast de brandstof ipv onder de motorkap zodat je dezemakkelijker kunt bijvullen. Showrooms die auto's verkopen in kleur ipv op model. Kijk eenvoud dient de mens.


Vanochtend heb ik ook nog een stuk gefietst. Wat een weer. Twee op de fiets gezeten en bijna de hele tijd regen. Daarom wil ik natuurlijk ook dat die Tacx het doet. In totaal 57 km in minder dan 1 uur, dus da's wel ok. Komende week rustig aan doen. Een herstelweek. Kan ik die mooi gebruiken om mijn Tacx aan de praat te kreijgen.

Geen opmerkingen: