maandag 4 oktober 2010

Teleurstelling deel 2, verdriet en energie

Vanochtend vroeg een zwemtraining gedaan. Lekker vroeg opgestaan en naar het zwembad. De planning was 1500 meter op 60% maar dat was als soort uitlooptraining van zaterdag. Daarom heb ik er een 2.500 meter van gemaakt in 70%. Toch een beetje strafexercitie.

Toen de kinderen naar school waren, richting Nijmegen gegaan om samen met Abel de inventaris van Inferno te bekijken. Inferno is mijn oude discotheek die ik vanuit een faillissement terug heb gekocht, met Abel, maar we gaan er nu niets mee doen. Het hele plein wat ervoor ligt (Plein 44, Nijmegen), is ene puinhoop en om nu een nieuwe zaak neer te zetten is niet echt verstandig. Enkele lampen zijn wel bruikbaar, maar de rest zijn stoelen/tafels/krukken en banken, we gaan ze eens op Marktplaats zetten, zien wat het oplevert.

Tijdens de  lange tocht van Middelburg naar Nijmegen nog eens goed na kunnen denken over afgelopen zaterdag. Ook even gesproken met Ruud die veel ervaring heeft met triatlon en mental coaching. Een leuk gesprek waar ik veel energie uit gehaald heb. Leuke kerel die hopelijk nog wat tips kan geven over triatlon in Zeeland. Super. De teleurstelling van zaterdag en zondag is wel ver voorbij. Zeker ook omdat de fysieke klacht nagenoeg weg is, hoe vreemd ook. Anton (mijn fysio) gaat achter de MRI scan aan en in de tussentijd train ik rustig door. Er is nog een plannetje om de marathon van Amsterdam te doen, 17oktober maar dat is alleen als de resultaten van de scan er zijn en dit geen risico met zich meebrengt. Anders wordt het inderdaad voorjaar 2011 Rotterdam, ook leuk. En zoals ik met mijn vader besprak op de terugreis vanavond, het gaat om het sporten en fit zijn en het gelukkige gevoel dat dit je geeft, niet alleen om de prestatie.

Zijn slechte nieuws bracht mijn hele stemming op een ander niveau omdat hij vertelde dat vannacht mijn oom is overleden. Een vreemde situatie aangezien hij inmiddels op hoge leeftijd was, ernstig ziek en het dus beter was om het aardse te verlaten, kun je niet zeggen dat het beter is, dat het over is. Het blijft je oom, broer, vader. Wat zou ik in zo'n situatie willen, vraag je je dan af?

Vanmiddag heb ik met Toine (compagnon Strictly People) en Reginald (Focus Matters) verder gewerkt aan onze nieuwe strategie/werkwijze. Deze krijgt steeds meer vorm/body en hier word ik erg blij van. De energie stroomde door de kamer. Iedereen was scherp, alert en de suggesties/ideeën bleven maar komen. Komende week wordt alles uitgewerkt en hopelijk komt Nick er dan bij om er een mooi ontwerp van te maken.

Geen opmerkingen: