zondag 24 oktober 2010

Louis Theroux, The Pressure Room en gewicht voor en na het sporten

Gisteren kreeg ik een leuk kado van vriend Rico uit London. Hij is al jaren bezig in de muziekwereld om voet aan de grond te krijgen en is hiervoor zelfs verhuisd naar London. In zijn vroegere jaren was hij Nederlands beste poolbiljarter en hier heeft hij naast vele titels ook geleerd om zijn dromen na te jagen. Toen hij een keer met wat vrienden in een van mijn kroegen, TweeKeerBellen (later meer hierover) Nijmegen, een optreden verzorgde wat een daverend succes werd, is hij hier mee verder gegaan. Uiteindelijk vertrekt hij naar Engeland omdat daar meer kansen liggen in de muziek door te breken. Smaken verschillen en ik zal zeker bevooroordeeld zijn, maar luister zelf en oordeel, The Pressure Room. Hij stuurde mij hun nieuwe cd met de opmerking, aan jou heb ik dit te danken. Geweldig.

'S-middags heb ik een rondje gelopen. De bedoeling was minimaal 21 km om meer kilometers in de benen te krijgen. Goed gedronken en gegeten, mede op advies van Anja. Het lopen ging lekker, de eerste kilometers wat minder (ik had net voor de start iets te veel gegeten), maar na 6 km ging het steeds beter. Uiteindelijk 23 km gedaan in een gemiddelde van net iets boven de 6 min. Prima dus, rustig en gestaag tempo. Helemaal niet moe of zware benen gekregen, dus ik weer helemaal happy.Nog een leuke tip. Anja vertelde mij dat je je moet wegen voor het sporter en erna. Het gewicht dat je verloren hebt, dien je binnen 1,5 uur 1,5 keer zoveel gedronken te hebben, voor een goed herstel.

Toen Matthijs en ik 's-avonds aan het pingpongen waren, kwam Huug vertellen dat Louis Theroux op televisie was. Wij zijn erg fan van zijn documantaires (Louis Theroux) en we hebben weer zeer aandachtig zitten kijken. Deze keer ging het over pedofielen en belichte gedeeltelijk de andere kant van het verhaal. De cijfers zijn schrikbarend, maar hiervoor verwijs ik naar de uitzending. Echt een aanrader.

Geen opmerkingen: