maandag 25 oktober 2010

Is twijfel een reflectie van Angst? Marco Koers, Mijnzwemcoach.nl en KPN Sucks.

Is twijfel een reflectie van angst? Vaak zit het probleem niet in de beslissing wel of niet nemen, maar in de angst voor de gevolgen. Wanneer je bij voorbaat de gevolgen accepteert van een beslissing wordt deze een stuk makkelijker te nemen. Noem het overzichtelijk.

Een voorbeeld. Stel je wil weg bij je werkgever omdat je het idee hebt dat jou baas je niet respecteert en op waarde schat. Je kunt een andere baan zoeken en het probleem lijkt opgelost. De kans dat je dit nog een keer overkomt is groot, omdat je de confrontatie met je baas, maar vooral met jezelf uit de weg bent gegaan. Wat je ook kunt doen is de confrontatie aangaan. Er zijn dan 2 opties. 1, je krijgt een bevestiging en besluit alsnog weg te gaan (of te blijven en hier samen aan te werken) of 2, het valt allemaal reuze mee en het gras kleurt weer helemaal groen.

Op de terug van enkele interviews, kreeg ik een telefoontje van Marko Koers. Hij had me al eerder een mail gestuurd of ik hem kon helpen met wat contacten. Leuke kerel met een scherp businessmodel. hij helpt bedrijven bij het organiseren van sportieve events, maar ook met de energie huishouding van mensen. Hoe vaak hoor je wel niet dat mensen vermoeid naar huis gaan na een dag werken, te vaak vindt hij. Hij pakt dit leuk op en is hier succesvol mee. Leuk om te zien en het streelt je ego altijd als iemand vol lof spreekt over mijn trainingsinspanning, zeker een meervoudig olympiaganger.  (schouderklopje voor mezelf -:))



Dit weekend heb ik me aangemeld bij MijnZwemcoach.nl van Jacco Verhaeren. Erg leuk en simpel. Een goed voorbeeld van hoe trainen via internet kan werken. De kosten zijn 30 €, maar hiervoor krijg je niet alleen de schema's, ja mag vragen stellen en 2 keer gratis naar een clinic in Eindhoven, het Mekka van zwemmen in Nederland. Alleen dat is al 30 € waard. Vanmiddag het schema gedaan en het viel niet mee. Veel oefeningen gedaan terwijl ik normaal alleen maar zwem. Binnenkort eens zien of mijn tijden scherper worden.

Afgelopen week heb ik eindelijk een nieuwe internet aansluiting gekregen van KPN. Mijn oude, die van Zeelandnet, was een drama, dus op advies een van KPN genomen. Twee toppers kwamen het aansluiten en alles deed het overal, zelfs in de slaapkamer! Voor 3 dagen. Zaterdag hadden we al problemen en vandaag was het gedaan, geen Wifi meer. Tja, bellen met KPN denk je. Zeker nadat deze organisatie afgelopen zaterdag genadeloos was afgemaakt door Felix in Kassa. Ik krijg een aardige man aan de telefoon die mij gaat helpen, aldus zijn woorden. Op zijn vraag wat er mis is, geef ik aan er is geen Wifi. Zijn eerste reactie is, maar meneer in de algemene voorwaarden staat heel duidelijk dat we geen Wifi garanderen. Als u wilt dat er iemand langs komt, kost u dat 200 € voorrij kosten. Mijn %$# viel open van verbazing. Dit kan niet waar zijn. De verkoper heeft samen met de monteurs beloof dat het Wifi zou werken en hij zegt doodleuk dat in de voorwaarden staat dat dit niet zo is. Blijkbaar werkt het zo makkelijk voor een bedrijf als KPN. Iets verkopen waarvan ze zelf zeggen dat het waarschijnlijk niet werkt, want garanderen doen we dat niet.

Geen opmerkingen: