vrijdag 29 oktober 2010

Kilimanjaro 2006 en 2011 en fietstraining 75 km

Vandaag kreeg ik een uitnodiging om te connecten met Ward. We kennen elkaar nog uit mijn kroegentijd (TweeKeerBellen) en het was leuk om te zien waar hij allemaal mee bezig is. Vooral zijn activiteiten voor het Catharinafonds trokken mijn aandacht. Hij gaat namelijk met een aantal mensen de Kilimanjaro beklimmen. Dit is de hoogste berg van Afrika en deze heb ik zelf in 2006 met een expeditie beklommen. Eerst een link naar de website van Ward, Kilimanjaro & Catharina fonds. Als je interesse hebt, neem zeker contact op.

In 2006 ben ik op uitnodiging van Rutger van Drongelen mee gegaan met de Tissot Kilimanjaro Expeditie. Het plan was om met 10 Managers/Directeuren de top te beklimmen. Er werd veel getraind, ook op teambuilding maar uiteindelijk is hier niet veel van terecht gekomen. Het blijkt toch dat je een groep leiders zonder leiding niet functioneert. Samenvattend ging het mis op gebrekkige communicatie, maar vooral een verkeerde doelstelling. Er was niet duidelijk afgesproken wat het doel was, hoewel dit heel simpel lijkt. Er zit echter een groot verschil tussen een individueel of een gezamenlijk doel. Omdat er dus geen gezamenlijk doel was, wilde iedereen zelf de top halen waardoor het op de allerlaatste (wel de zwaarste overigens) meters verkeerd ging en de groep helemaal uit elkaar viel. Het was zelfs zo erg dat 1 loper solo naar boven is gegaan, iets wat absoluut not done is. Een van de organisatoren (Buck Jüch) heeft hier een management boek over geschreven, Summit (zie hierboven). Voor de goede kijkers, ja dat ben ik op de foto. Mocht je de hele film willen zien, check TISSOT Kilimanjaro Expeditie 2006 op Youtube. Het zijn 5 delen, dus je bent er wel ff zoet mee!

Vanmiddag een rondje Veerse meer gedaan via Goes. In totaal 75 km. Er stond veel wind, maar uiteindelijk heb ik rustig fietsend een mooie 30 km/uur gefietst. Zeer tevreden mag ik wel zeggen. Ik merk dat het steeds iets rustiger aan doen dan ik zou kunnen, veel brengt. Nu volhouden. Morgen weer een stukje lopen.

Geen opmerkingen: