dinsdag 26 oktober 2010

Uitslag onderzoek & ziekenhuispersoneel en (on)bereikbaarheid van bedrijven

Vanochtend ben ik naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van het onderzoek. Gelukkig is er niets aan de hand. Of het echt gelukkig is, weet ik nog niet. Op de echo en röntgen is niets te zien, maar betekend dit ook dat ik geen last meer krijg bij echt zware inspanning? Tot op heden nog niet, dus geen aanleiding voor een scan. Deze keer ben ik het helemaal eens met de orthopeed, trainen dus. Zo meteen ga ik een rondje doen van 15 km en daarna nog een klein stukje met mijn schoonzusje. Die loopt nog niet zo lang, dus een km of 4 zal dat worden denk ik.

Wat me opviel in het ziekenhuis waren 2 dingen. Het eerste is dat mensen, patiënten is dat dan, openlijk praten over wat ze hebben alsof het een prestatie is. Onbegrijpelijk voor mij. Is dit een vorm van aandacht of zit er niets achter? Het tweede wat me opviel was de passiviteit van het personeel. Er zitten 2 dames bij de balie, ieder voor 1 dokter. Bij de ene staat een rij en de andere zit serieus haar nagels te bekijken. Geen enkele intentie is er om te helpen, of maar iets te doen. Ze zullen vast ieder hun taken hebben, maar toch. Dat moet makkelijker kunnen. Waarom is er geen gastvrouw die je ontvangt en vraagt wat je komt doen. Zij heeft een handheld net als in de horeca en tikt aan dhr Van den Nobelen is aangekomen. Gaat u zitten, bakje koffie? De assistente van de dokter krijgt een berichtje en komt u halen wanneer u aan de beurt bent. Lijkt me niet zo moeilijk. De horeca werkt er al jaren mee.

Vanmiddag nog een staaltje van knulligheid meegemaakt. Ik wilde reserveren bij een sauna in Den Bosch, maar er staat geen telefoonnummer op de site. Je kunt enkel per mail reserveren. Ik wil graag een massage dus ik denk, toch even een nummer zoeken. Gevonden, dus bellen. Krijg ik een antwoord apparaat met de boodschap, we nemen geen telefoon op om de rust niet te verstoren. Prima, denk ik. Dat wil je juist bij een sauna.Dus toch een mailtje gestuurd, helaas, tot dit moment niets op vernomen, dus ik heb niet kunnen reserveren, wat ze wel aanbevelen. Waarom weet ik niet, want echt druk zal het wel niet zijn.

Geen opmerkingen: