maandag 11 oktober 2010

De kracht van een referentie en Zwemles

Vorige week heb ik een kandidaat gesproken en zoals altijd doen wij een referentie check. Nu was ik dat vergeten te zeggen tijdens ons gesprek dus belde ik hem vandaag op en vroeg om een naam. Hij deed hier helemaal niet moeilijk over, maar gaf wel aan dat het waarschijnlijk geen goede referentie zou zijn omdat hij daar met nogal (rechtzaak) problemen weg was gegaan. Reden te meer voor mij om deze te raadplegen natuurlijk. Ik kreeg de dame direct aan en legde uit waarvoor ik belde en of dit uitkwam. Geen probleem zei ze. Haar eerste reactie was dat ze uitermate tevreden over hem zijn geweest, maar dat het helaas verkeerd is gegaan op het moment dat hij weg wilde. Dat heeft helaas tot een rechtzaak geleidt, maar ze wekte niet de indruk hem dat persoonlijk aan te rekenen. Soms lijkt een slechte referentie dus toch beter te zijn dan gedacht.

Vanmiddag weer een keer zwemles gehad van Remy Vasseur. Normaal doen we veel techniek, waardoor het niet zo zwaar is, Vandaag was dat helaas anders. Nu voel ik me al niet helemaal lekker, maar het was wel afzien. Laten we hopen dat het effect heeft en dat ik beter en sneller, maar vooral gemakkelijker ga zwemmen. Morgen weer een rustdag, sporttechnisch gezien. Eerst een intake met een fiscalist in Tilburg en daarna met 3 concullega's een potje golfen, zwaar werk heb ik toch!

Geen opmerkingen: