zaterdag 16 oktober 2010

Big city, file leed en 10 km run

Donderdag ben ik met Miranda en Evelien naar Amsterdam geweest. Reden was een coaching gesprek in de middag, maar we wilde er samen een lekker dagje uit van maken. 'S-ochtends kids naar school en wij richting Big City. Lekker geshopt en een hapje gegeten bij Momo. Hoewel ik in Amsterdam vaak het gevoel krijg, dat je blij moet zijn dat het personeel je überhaupt wil helpen, was het deze keer zeer goed. Misschien heeft de crisis hier een hand in gehad, want echt druk was het niet, of hebben we gewoon geluk? In de middag het coaching gesprek gevoerd en weer naar huis. Dat we er uiteindelijk ruim 3 uur over doen bevreemd me niet, maar waar ik niet over uit kan is dat we zoveel mensen hebben gezien die dagelijks in deze files staan! Natuurlijk zijn er ook shoppers/dagjesmensen net als wij, maar het gros is echt forens. Wat bezielt je om iedere dag uren van je kostbare tijd kwijt te zijn aan stapvoets rijden? Het vinden van een oplossing hiervoor ziet hem niet in nog meer asfalt. Dat bereik je alleen door een gedragsverandering van de mensen die de files accepteren.

Gisteren weer een rustige kantoor dag gehad. Na 3 dagen buiten de deur, vind ik het altijd lekker om alle mail te verwerken en me te kunnen focussen op procedures. Ik zoek aardig wat mensen dus gas erop. 'S-middags mijn fiets opgehaald van de fietsenmaker. Het stuur was kapot en een spaak moest vervangen worden. Daarna nog ene korte looptraining gedaan van 10 km op een laag tempo. Er was een beetje regen, wat geen probleem is zolang het maar niet koud is. De het lopen heb ik nog een pedagogische avond gehad bij Zeelandia (de voetbalclub). Goed initiatief van de club. Je merkt dat er veel ouders zijn die hier behoefte aan hebben en hoewel je vrijwilliger bent, is hetgeen je doet niet vrijblijvend.

Geen opmerkingen: