zondag 5 september 2010

Vakantie trainen, 1/2 marathon kustloop en de Principes van Nobel

De afgelopen 3 weken zonder blog was wel een gemis moet ik zeggen. Niet zonder training gelukkig! Met de familie 3 weken in een camper gezeten en dat is super verlopen. Heerlijk door Europa getrokken, van Coo (Belgie) naar Abrois (Frankrijk), naar Serres (Zuid Frankrijk) naar Thun (Zwitserland) en terug via Parijs (Frankrijk). Van zon naar regen en terug, van plat naar bergen en terug. Alles bij elkaar 2 km gezwommen in een 50 meter bad in Abrois, met de fiets 285 klimkilometers gemaakt (vooral in de Franse Alpen) en 140 deels klim en strandkilometers gemaakt met rennen.

Gisteren was de halve marathon van Zeeland. Heerlijke loop. De eerste 6 km ging iets te snel in gemiddeld 5'13" waarna de 10 km strand wat langzamer gingen, gemiddeld 5'40". Maar omdat mijn dochter vrijdagnacht de hele nacht heeft lopen huilen kwam het er niet van om de laatste 5 km terug te komen richting 5'00" waardoor een eindtijd richting 1'50" niet meer haalbaar was. Forceren leek me geen goed idee, met de Kustmarathon van 2 oktober in het vooruitzicht, dus de eindtijd van 1uur56min stemt me tevreden. Zeker omdat dit toch wel gezien wordt als een zeer zware, maar mooie, halve marathon. Na de Kustmarathon maar eens een leuk alternatief vinden voor een snellere tijd. Vandaag rustig gefietst met de C-groep van Endura (gemiddel 27 km/uur, 65 km) en morgen het nieuwe schema oppakken richting 2-10, doelstelling is hier binnen de 4 uur.

De doelstelling van deze blog blijft dezelfde, al wil ik meer gaan vertellen over de Principes van Nobel die wij (Strictly People) gaan toepassen. Naast toelichten wat deze Principes inhouden, wil ik ook kritisch gaan kijken naar concurrentie en dergelijke. Reacties zijn natuurlijk altijd welkom.

Geen opmerkingen: