vrijdag 17 september 2010

Training, fouten & Nu, nee Nu

Gisteren een loop interval training gedaan. Na een rustige warming up moest ik van 2min, naar 4, naar 6 en dan weer terug via 6min, naar 4 en 2 met tussendoor 1/4 van de tijd dat je hard hebt gelopen, dribbelen. Leuke oefening omdat je toch wel redelijk moe wordt. Het tempo viel me niet tegen, gemiddeld 5''23"". Hopelijk gaat het morgen ook lekker, dan staat de 30 km gepland. Maar ik heb gels & drinken, dus geen kramp deze keer.

Vandaag stond een zwemtraining op het programma, maar omdat het zo druk was in het zwembad heb ik 2 km gezwommen. Wel goed op de techniek gelet, wat toch zeker enkele seconden per baan scheelt. Doe ik normaal 30 seconde over 25 meter, dat is dan wel rustig aan, nu ging het in 28 seconde en rustig aan. Het lijkt niet veel, maar op 3,8km (bijna 160 banen) tikt dat aardig aan.

Vandaag heeft een vriendje zijn eerste blog geschreven en ik moet zeggen dat ik hem erg leuk en origineel vind. Hier de url, http://bit.ly/di6fSv Het gaat over het maken van fouten en wat kan iemand anders daar van leren. Leuk om te lezen en te delen. Ik ga dit weekend eens goed nadenken welke van mijn vele fouten ik ga delen!

Geen fout, maar juist een goede beslissing is de Nu, Nee NU!-regel. Bij alles waarbij ik denk dat doe ik morgen wel, pas ik deze regel toe en hoe simpel het dan ook kan zijn, het levert dan ook meteen meer resultaat op dan wanneer je het uitstelt. Het ruimt op en het voelt goed. Een beetje vergelijkbaar als het Grote Kei handelen. Bepaal iedere ochtend welke zaken je als Grote Kei van de dag bestempeld, pak er 2 of 3, en ga daar als eerste mee aan de gang. Je kunt het maar klaar hebben en je zult merken dat je veel productiever wordt. Tip, neem als Grote Kei wel zaken waar je tegen opkijkt!!

Geen opmerkingen: