zaterdag 18 september 2010

Run 31 km en Autodidomdactisch

Jarenlang dacht ik autodidact te zijn, maar vandaag heb ik tijdens een run van 31 km, vanwege voldoende tijd, ingezien dat ik meer autodidomdact ben. Veel mensen geven tips, advies en informatie die ik wel hoor, lees, ontvang, opsla en verwerk, maar niet naar handel. Als ik het dan zelf ervaren heb, ontstaat er een soort van deja-vu met het moment van de ontvangen informatie en handel ik er wel na. Vorige week liep ik 26 km zonder drinken mee te nemen, ondanks meerdere adviezen. Nu weet ik dat je ook voor een zware inspanning veel moet drinken en 31 km rennen is best een zware activiteit. Dus wat doe ik vandaag, netjes gels en drinken meenemen, maar voorafgaand drink ik 2 bakken koffie en niets meer. De eerste 10 km gaan prima, de 2e gaan ook goed, waarvan trouwens de 12km strand, maar dan is al het vloeibare wel uit mijn lichaam en begin ik echt te zweten. Drinken is dan te laat, mijn mond wordt droog en het tempo daalt. Uiteindelijk haal ik de 31 km wel, maar de staat waarin had beter gekund. Weer een wijze les, ook voor autodidomdact!

Hieronder de route die ik heb gelopen.

Naamloos by natuurlijkwim at Garmin Connect - Detail

Geen opmerkingen: