zondag 12 september 2010

Run 9 km, Bike 65 km en de ontdekkingstocht van een 10 maanden oud meisje

Gisteren na het feestje van de oudste nog even gaan lopen. Eerst wat oefeningen doen, daarna 6 keer 3 minuten met hogere hartslag. Vanwege ontbreken hartslagmeter was het gissen, maar uiteindelijk is dat goed gekomen. Gemiddeld iets boven de 600 meter gelopen per 3 minuten wat een tempo geeft van ruim 12 km/uur, lekker na die slopende 26 van vrijdag. Gelukkig vertelde een zeer ervaren vriendje dat het normaal is dat je tijdens zware trainingen moeilijke tot zeer moeilijke dagen hebt. Vandaag heerlijk toch gedaan met Endura. Jammer dat we 4 keer lek reden met 6 man! Gemiddeld rond de 30km/uur. Lekker ontspannen dus.

Vanmiddag nog wat uren gewerkt, fijn dat er meer te doen is. Onze werkwijze (het Principe van Nobel) spreekt niet alleen klanten, maar ook mijn mede-sporters aan. De verbazing in hun ogen als ik vertel dat wij de klant de waarde (achteraf) laten bepalen is groot. Iedereen vraagt of er geen misbruik wordt gemaakt, maar op mijn antwoord, zou jij dat doen, geeft iedereen aan, nee natuurlijk niet. Waarom zou je ook. Je mag alles zelf bepalen, dus hoe kun je er misbruik van maken?

Vanmiddag tijdens het werken, kroop mijn dochter links en rechts langs mijn bureau. Geweldig om te zien dat alles een ontdekking is. Om elke hoek ligt een nieuwe wereld. Overal iets onbekends. En haar nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat ze steeds verder gaat. Waarom stopt dat als we ouder zijn? Waarom stellen we vragen als iemand zegt, weet je wat, ik los jou probleem op en geef jij dan maar aan wat jij mij daarvoor wilt betalen? Wanneer zijn wij gestopt met nieuwsgierig zijn?

Geen opmerkingen: