donderdag 30 september 2010

Keuze is een luxe-probleem, maar daarmee nog steeds een probleem & 41 jaar oud

Vandaag jarig. Geweldig wakker gezongen door drie jongens en vrouw met 41 kaarsjes op een taart. Heerlijk in bed liggend met dochter van 10 maanden genoten we beide met volle teugen. Echt een superstart van je verjaardag. Heel dag bezig geweest om een HBO/WO starter te vinden voor Maersk, maar dat valt niet mee. Sterker, dat valt tegen. Wel aanbod, maar geen goed aanbod.

Vanavond mijn laatste training gehad voor de Kustmarathon van zaterdag. Nog even wat korte oefeningen gedaan en met de mede-lopers lopen (!) kletsen over aanstaande zaterdag. Op welke tijd vertrek jij, wat eet je, wanneer en wat drink je, maar vooral wat voor weer wordt het. Vorig jaar was het windkracht 8, veel regen en kou. Afzien is leuk, maar iets minder mag wel.

Vorige week had ik al geschreven over mijn gesprek met Jimmy. Een leuke kerel die ogelijk consultant bij ons wil worden. Zijn dilemma is dat hij vrouw/kind/hypotheek heeft maar ook wel wil ondernemen. Aan de ene kant krijgt hij aanbiedingen om bij concurrenten van ons in dienst te treden, maar bij ons kan hij gaan ondernemen. Wel meer risico, synoniem voor ondernemen, maar ook vrijheid en onbegrensde mogelijkheden. Hij is er nog niet uit, gaat nu een weekend weg en sms'de mij net dat hij na het weekend gaat beslissen. Prima natuurlijk, zo'n beslissing neem je niet zo maar. Of mijn reactie hem enig houvast geeft weet ik niet;

Jimmy, doe rustig aan, neem je tijd en realiseer je goed dat keuzes hebben een luxe-probleem is, maar daarmee blijft het nog steeds een probleem.

Geen opmerkingen: