woensdag 29 september 2010

Is Ajax terug bij de top en meer positieve geluiden inzake 't Principe van Nobel


Gisteren ben ik met Matthijs naar Ajax- AC Milaan geweest. Een heerlijk avondje weg met zijn tweeen. Met de auto vertrokken om 17:00 uur om vervolgens net op tijd op onze stoelen te zitten. We hadden geweldige plekken, met dank aan TicketUnlimited en de sfeer was geweldig. De eerste helft was top, zeker Ajax was goed en speelde bij vlagen hoog tempo en kansen creerend. De geslepenheid van Milan droop eraf en het wachten was op de 1-1 omdat de 2-0 uitbleef. De 2e helft werd door Milan heel vakkundig uitgespeeld. De lange ballen van Ajax kwamen niet aan en het snelle spel van de 1e helft was helemaal verdwenen. Niet vreemd gezien de belangen. Goed gedaan Ajax, maar of ze helemaal terug zijn, is de vraag. Typerend was dat er in de 2e helft geen verbeteringen vanaf de bank ingebracht konden worden, terwijl Milan Ronaldinho gewoon op de bank laat zitten. Nog een lang weg te gaan denk ik. 

Vandaag enigszins vermoeid, het was toch 02:00 uur voordat we in bed lagen, aan het werk gegaan.  De ogen gingen snel open toen ik 2 reacties las inzake het Principe van Nobel. Het leidt nog niet concreet tot opdrachten, maar dit soort reacties van Managers HR en CFO's maken mij zeer gelukkig.

Hhmm wel een boeiend principe! Echt de zaken geheel omdraaien. Vergt wel eerlijkheid en eigen inzicht bij de klant. Wel boeiend hoe dit dan zeker intern bij bedrijven gaat verlopen.  Maar je hebt wel een beter stuurmiddel in handen om te belonen adv geleverde service. Zie er wel wat in dit Principe van Nobel.

Ik vind het in ieder geval een originele benadering, maar daarmee zal ik niet de eerste zijn die dat zegt. Ik vind het in ieder geval een sterk punt dat je je op deze manier erg kwetsbaar opstelt, maar daarmee ook streeft om daadwerkelijke lange termijn relaties aan te gaan. Ik ben er van overtuigd dat er een markt is voor deze benadering, omdat je de waarde van je werk door de klant laat bepalen. Hoe maak je zichtbaar wat er voor jou aan werk en inzet is gestoken? Of laat je dat achterwege? 

Mijn antwoord op de 1e opmerking was dat hier inderdaad een probleem schuilt. Managers en Directeuren schatten onze dienstverlening zeker op waarde, maar voor een Recruiter is dat een ander verhaal. Die ziet zichzelf nog niet naar zijn leidinggevende lopen om te zeggen wat het in zijn/haar ogen waard is om vervolgens te horen te krijgen van iemand die geen binding met ons heeft of weet wat wij hebben gedaan, dan betalen we toch niets. Een hobbel die we nog zeker moeten zien te nemen. 


Mijn reactie bij nummer 2 was dat dit een normaal proces is bij ons. Wij laten alles zien, sturen originele cv's en geven ook aan of we iemand per telefoon hebben gesproken of al meerdere jaren kennen. Openheid, transparantie, bevlogenheid en vooral geen kapsones.


 

Geen opmerkingen: