dinsdag 28 september 2010

Focus & is de vrijheid om kwaliteit achteraf te mogen beoordelen een zwaktebod?

Vandaag een slechte focus dag. Ken je die? Zo'n dag waarbij je begint met goede voornemens? Eerst wat randzaken doen om dan de handen vrij te hebben om de belangrijke zaken aan te pakken. Fout. Dat blijkt maar weer eens. Normaal begin ik altijd met de belangrijke zaken, items die ik zeker af wil hebben om dan de tijd die over is te besteden aan de randzaken. Weer die valkuil. Helaas, morgen beter. Vanavond eerst naar Ajax-Ac Milan, heb er zin in. 
 
Nog wel een issue te klaren. Een relatie beoordeeld het Principe van Nobel als volgt:
Als ik het goed begrepen, staat jouw manier van afrekenen volledig in het teken van de klant. De klant wikt, weegt en beslist. Vanuit de klant kan ik me voorstellen dat een dergelijke handelwijze niet erg sterk overkomt, maar die heeft er wel het voordeel van. 

Ik kan lastig de vinger op de zere plek leggen. Waarom komt het niet sterk over als een leverancier aangeeft dat je het eerst mag gebruiken en daarna zelf bepaald wat het waard is. Dat doe je toch alleen als je overtuigd bent van de kwaliteit en niet bang bent voor zijn/haar oordeel. 

De laatste tijd leg ik onze werkwijze uit aan onze leveranciers en je zou verbaasd staan te kijken als je ziet hoeveel partijen hier in mee (willen) gaan. Het oude denken is voorbij, het Principe van Nobel komt eraan!

 

Geen opmerkingen: