woensdag 9 juni 2010

Rustige week, stemmen en Whitepaper

Deze week niet veel kunnen/willen trainen. Zondag nog een stuk gefietst, maar meer dan 40 km was het niet. Maandag gezwommen (2,5 km), maar dinsdag niets gedaan. De blessure zorgt ervoor dat mijn motivatie minder is. Vreemde gewaarwording is het wel. Blijkbaar minder zin waardoor ik ook beter kan herstellen. Of wil ik dit gewoon graag? Wie het antwoord heeft, mag het geven.

Vandaag bij de sportarts geweest. Geen aanleiding om verder aktie te nemen. Waarschijnlijk een verrekking/omzwikking van de lies/heup (dat dit kan?). Wel moet ik looptraining gaan volgen en houding en spieren versterken omdat heup een zwak punt is. Vanavond nog eens rustig zwemmen en volgende week weer wat zwaarder gaan trainen.

Vandaag een spannende dag voor alles wat de BV Nederland te maken heeft. Zelf heb ik niet veel met stemmen, laat staan met democratie. In mijn ogen stemmen de meeste niet op een programma, laat staan op een bestuurder, maar op iemand die ze aanspreekt, grappig is of erg goed uitziet. Vreemd dat elk bedrijf een werving & selectieprocedure kent voor nagenoeg elke functie in het bedrijf, maar dat iedereen een politieke partij kan beginnen. Evengoed, ik stem dus niet, maar gelukkig heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Gelukkig hebben we de ondernemers nog!!

Als laatste moet ik nog even kwijt, dat ik het erg leuk vind dat er inmiddels meer dan 50 lezers zijn van mijn whitepaper. Op zich is dat al leuk, maar de feedback die ik krijg is zeer waardevol. Thanks.

1 opmerking:

Gerard Boonstra zei

Wim,

ik las je blog van 9 juni en las o.a. iets over motivatie door een blessure. Nu ken ik dit wel, als ex-actief sporter en ondermeer loper van een halve marathon, maar verder veel meer voetballer, fietser en tennisser, ben je niet altijd gemotiveerd om te trainen voor je sport.
Maar opmerkelijker vond ik je zinsnede dat je niet veel op had met stemmen, laat staan met democratie. In sommige van je argumenten kon ik me wel vinden. Iemand maakt bijvoorbeeld tijdens een debat een leuk statement en hij krijgt er direct twee zetels bij. Of de kracht van de debater, meer de ergernis van het praten terwijl je oppponent aan het woord is, zorgt ervoor dat je tot winnaar van de verkiezingen wordt uitgeroepen. Toch is politiek een kunst die je in het bedrijfsleven ook prima van pas kan komen. Het schaken, reageren op zetten van je tegenstander en dan vervolgens een meesterzet uitvoeren kunnen zeer waardevol zijn. Daarnaast is het volgen van de politiek en het verleden daarbij betrekken ook een verrijking van eigen kennis. Wie zijn/ het verleden niet kent is bijna niet in staat de juiste beslissing met het oog op de toekomst te nemen. Verder is de politicus goed in staat compromissen te sluiten, goed te communiceren en mensen aan zich te binden, allemaal vaardigheden die in het bedrijfsleven ook prima van pas kunnen komen. Daarom vond ik je laatste opmerking, gelukkig hebben we de ondernemers nog, best wel kortzichtig. Als het alleen aan de ondernemers zou liggen in Nederland zou een (aanstaande)tweedeling in de maatschappij al zijn intrede hebben gedaan.