zaterdag 5 juni 2010

Blessure 2.0, zwemtraining en talent

Vanochtend naar de fysio geweest. Hij denkt dat er een gewrichtsprobleem is ipv een spierprobleem. Da's balen. Maandag bellen met een sportarts in Goes om een afspraak te maken. Ik weet nog niet wat dit voor effect gaat hebben op mijn gesteldheid, herstel en trainingsschema, maar blij ben ik er niet mee. Belangrijkste is echter herstellen zodat ik in mei 2011 Lanzarotte uit kan lopen. Focus Wim, doelstelling nummer 1 is bepalend al het andere hieraan ondergeschikt. Komt goed dus.

Na de fysio zwemtraining. Zelf de training van woensdag met Remy door genomen en nogmaals herhaald. Bijzonder om te zien dat heel veel inzet met een gebrekkige dosis talent voorbij gesneld wordt door technische verbeteringen. Al jaren train ik het zwemmen en veel sneller dan 18 minuten op de kilometer was ik nooit. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik nooit borstcrawlles heb gehad. Nu na 1 training zwem ik na een km oefeningen doen, met gemak de volgende km in 18 minuten. Laat ik niet te snel van stapel lopen en het voor een deel leggen bij de veel rustigere trainingsarbeid die ik afgelopen week heb gedaan, maar de eenvoud waarmee ik het in die 18 minuten gedaan heb, geeft wel een goed gevoel. Morgen fietsen, rustig aan natuurlijk.

Geen opmerkingen: