zaterdag 8 mei 2010

Bike 150 km, Girotoertocht Zeeland

Deze week wat onregelmatig geweest met mijn blog. Slechte eigenschap, niet meer doen dus. Woensdag was een rustdag, noodgedwongen omdat ik me niet lekker voelde. Donderdag de hele dag op pad geweest. Eerst een leuk gesprek bij ABAB over recruitment, vacatures en mijn paradepaardje Sociale Media. Leuk om te zien en te merken dat er nog veel te doen is voor bedrijven, hopelijk kan ik ze hierbij helpen. Na mijn ontmoeting bij ABAB nog een gesprek gehad in Eindhoven met een investeerder. Leuke vlotte kerel met een enorm trackrecord. Echt een ondernemer, bruisend, charismatisch en to the point, top.

'S-avonds een run training gedaan van 17,5 km in iets meer dan 90 minuten. Het ging nog niet helemaal lekker, voelde me nog niet top, maar goed genoeg.

Vrijdag's wilde ik een korte training van een uur doen omdat zaterdag de Girotoerotocht op het programma staat. De hele dag lekker gewerkt aan procedures en kandidaten gesproken dus na het eten wilde ik gaan rennen. Eerst nog even de spullen halen voor de tocht van morgen, maar helaas duurde dat iets langer dan gepland (1,5 uur moeten wachten). Geen training, maar naar Piet's Weerbericht kijken omdat de kids hier bij zouden komen. Tot 23:00 uur op gebleven om een gruwelijk slecht stukje televisie te zien. Laat ik er maar niets meer over zeggen, drama.

Vandaag de toertocht. Om 09:00 starten op een vol Damplein. Heerlijk om 4.500 zenuwachtige fietsers te zien die niet kunnen wachten om te vertrekken. Ik was met 2 vriendjes en al snel reed en lek, het regende wat de kans op lekrijden altijd vergroot. Maar al snel konden we verder. Aanklampen aan groepje en gas erop. Na 30 km kwamen we in een grotere groep die het tempo er goed in had en toen merkte ik pas voor het eerst hoe "eenvoudig" het is om ruim 30 te rijden in een peleton. Dat scheelt echt heel veel met solorijden. Geweldig. Af en toe aanzetten, maar voor de rest lekker uit de wind hangen en meetrappen. Soms op kop, maar vooral kletsen. Na ruim 90 km kwam er een tussensprint van een paar kilometer. Ik wilde mezelf ff testen, en laten zien natuurlijk, maar dat ging anders dan gehoopt. De eerste kilometers liepen aardig, maar ik had me overschat en moest afhakken met de snelste. Een teleurstelling later, kwamen we al snel bij de drankpost. Hier hebben we iets van 10 minuten gestaan om vervolgens richting huis te gaan. Dat pauzeren begrijp ik wel, maar hoeft niet voor mij. Als je op de fiets zit, wil je dit wel, maar als je dan koud bent en weer verder gaat, heb je spijt. Al met al ging het een stuk beter dan gedacht. De 150 km heb ik in 4h45min afgelegd, goed 31,5km/uur. Nu nog even naar de afsluiting van de Italieweek kijken bij on sop het Damplein en dan snurken. Morgen weer gewoon een trainingsdag.

Naamloos by natuurlijkwim at Garmin Connect - Details

Hartslag ontwaken: 54
Gewicht ontwaken: 91 kg
Uren slaap: 8 uur.

Geen opmerkingen: