donderdag 15 april 2010

Swim 2x7x200m van 14-4 en Run 22km van 15-4

Gisteren naar Willem II-Ajax geweest met Matthijs. Hij als Ajax-fan en ik als kruik natuurlijk voor de Tricolores. Als kleine jongen was ik bloedfanatiek, maar nu er meer jaren zijn gepasseerd ga je het allemaal wat meer relativeren. Niet iedereen overigens, want achter ons zat een toch zeker evenoude man te schelden dat je spontan plaatsvervangende schaamte krijgt. Maar wat mij als half-neutrale toeschouwer opviel was de wijze waarop iedere ajax-speler probeert de scheidsrechter te beinvloeden. Dit slaat soms helemaal door. Zo schiet Kennedy zonder dat er een speler in de buurt is de bal via zijn eigen lichaam over de zijlijn, maar steekt hij zijn arm op met de intentie om een ingooi te krijgen. Is dat nou professioneel of gewoon gruwelijk arrogant?

Tijdens de rit naar Tilburg nog een tijdje met een klant aan de lijn gezeten en wat kan ik toch veel plezier halen uit leuke contacten. Voordat je het weet zit je een kwartier te praten over hobbies en blijkt die Finance manager gewoon Elite renner geweest te zijn, en dat nog wel tijdens zijn carriere! Heerlijk wat sport los maakt in mensen.

Vandaag bespreek ik kort de training van gisteren en vandaag, want door het late tijdstip van terugkomst had ik daar gisteren geen zin meer in. Slapen is een van de belangrijkste elementen tijdens mijn training. Gisteren dus, de training was 2 keer 7 keer 200 meter met een 100 meter splittijd van 1min55. Op zich niet heel hard, maar de laatste van de serie van 7 moest dan voluit. Al met al best pittig, zeker als tijdens de tweede set een dame (gelukkig was ze zeker 10 jaar jonger -:)) in de baan naast mij gewoon 25 meter op 200 meter sneller is! Geweldig blijft dat om te zien, wat techniek, en in mijn geval gebrek aan, een tijdwinst op kan leveren.

Vandaag een lekkere thuiswerkdag. Naast veel met mijn dochtertje knuffelen ook nog 22 km run gedaan. Veel tegenwind op weg naar Vrouwenpolder, maar de terugweg heb je die weer mee en dat is altijd lekker. Rustig gelopen, in totaal 2uur5min dus netjes de 21 km binnen de 2 uur. Nu ff relaxen goed eten en dan weer slapen, ben wel weer toe aan een nacht van 9 uur.

Naamloos by natuurlijkwim at Garmin Connect - Details

Dinsdag
Hartslag ontwaken: 54
Gewicht ontwaken: 91 kg
Uren slaap: 7 uur (iets te lang gewerkt nog)

Woensdag
Hartslag ontwaken: 54
Gewicht: 90,4 kg (ondanks de frites bij het voetbal!)
Uren slaap: 7 uur

1 opmerking:

Jaap Hardeman zei

'Half neutrale toeschouwer' en commentaar op Ajax? Gefeliciteerd Matthijs!! En Wim: keep up the good work!