zondag 16 oktober 2011

Training zondag en route to Praag

Vandaag de 4e training van de week gedaan. Lekker rustig aan gelopen met een hartslag van 149. Doel was 11 km in een vergelijkbare tijd als vrijdag. Toen liep ik het in 1 uur iets minder dan 5 minuten. Deze keer 14 seconde langzamer, niet slecht dus. Nadeel is het constant in moeten houden.

Om de paar minuten begint mijn horloge te piepen omdat de hartslag te hoog dreigt te worden. Langzaam aan gaat dit steeds beter, gelukkig mag ik deze week enkele trainingen zonder hartslagmeter lopen. Die hartslagmeter is wel goed overigens want hierdoor moet ik staat zijn mij basissnelheid een stuk hoger te krijgen. Reden is Praag. 13 mei 2012 ga ik met maatje Abel de marathon van Praag lopen en het doel is binnen de 3 uur 45 minuten. Dat is een gemiddelde van 11,2 km/uur. Aangezien ik dus vandaag een gemiddelde van net iets boven de 10 km/uur had moet daar nog een hele km bij komen. Dat is best veel, maar niet onhaalbaar, hoop ik -:).

Geen opmerkingen: