Hoe
vaak heb je een functieprofiel gezien wat kant noch wal raakt? Eerst
heb je de omschrijving van het bedrijf. Is deze echt nodig? Vaak is dit
achterhaald omdat de website hele andere informatie laat zien. Wil je
überhaupt iemand aannemen die niet eens de moeite neemt jouw website te
bekijken?
Vervang het bedrijfsdeel door de
Missie te omschrijven. Waarom zoek je iemand? Is er een medewerker vertrokken?
Ontslagen? Of is de functie vacant vanwege groei? Drie totaal
verschillende redenen, maar als sollicitant zou ik dit graag willen
weten. Waarom niet vermelden wat de missie van het bedrijf is? Wij,
Strictly People, dragen uit in 2020 de nummer 1 in Nederland te zijn op
het gebied van Kandidaat-, Relatie- en Medewerkertevredenheid in onze
branche. Gedurfd? Zeker, maar als ik onze doelen al niet uitspreek, hoe
weten mijn collega’s deze dan? Hoe moet een toekomstig medewerker deze
ooit te weten komen? In de missie heeft iedere collega ook een
persoonlijk doel. Waarom deze ook niet omschrijven?
Lees verder
Geen opmerkingen:
Een reactie posten