vrijdag 22 juli 2011

Cv-schuivers, zinvol of waardeloos

Op de site van RecruitmentMatters is een discussie losgebarsten over cv-schuivers. Met cv-schuivers wordt bedoeld, bedrijven die enkel een cv van internet plukken en deze doorsturen naar bedrijven in de hoop dat de kandidaat uitgenodigd wordt om vervolgens de kandidaat te bellen met de opmerking dat hij/zij benaderd is voor een passende functie. De discussie is te volgen via deze link, maar los daarvan is de vraag stellen hem eigenlijk beantwoorden. Aangezien er bedrijven zijn die cv-schuiven als werkmethode hebben, geeft aan dat er een markt voor is. Of dit een toegevoegde waarde levert, kun je je afvragen en hier stellen veel buro's dus vragen bij.

Vaak wordt kwaliteit als uitgangspunt genomen voor een dienstverlening, wat op zich prima is, maar daarmee zijn prijsvechters nog niet overbodig. Denk aan de Action, Lidl en Aldi. Feit dat veel werving & selectieburo's hier problemen mee hebben, roept ook vragen over hun dienstverlening op. Bieden zij zo veel extra? Brengen zij zoveel extra kwaliteit? Wij, Strictly People, laten dit liever bij de klant of zij dat echt vinden. Nobelisme dus, alle vrijheid, geen contracten, alleen focus op kwaliteit en de klant/afnemer bepaalt de waarde daarvan (=tevredenheid garantie). Mooi toch!

Geen opmerkingen: