vrijdag 7 januari 2011

Douglas, Maarten Thijssen en fail UWV

Gisteren ben ik met Miranda en Evelien naar Nijmegen geweest. We hadden hier nog wat boodschappen te doen en ik zou ene bezoek brengen aan Douglas voor een nieuwe functie, Manager Financiƫle Administratie. Leuk bedrijf Douglas. Ze zitten dicht bij het centrum van Nijmegen en de uitstraling op kantoor is zeer vergelijkbaar met die van de winkels. Fris, modern, strak, mooi maar toch warm en professioneel. Bijzonder was de miscommunicatie inzake onze werkwijze (de klant bepaalt de waarde) waarbij de HR Manager wat argwanend was of er geen addertjes onder het gras zitten. Na een korte toelichting was dit opgehelderd zodat we nu vol kunnen gaan zoeken.

Na mijn bezoek bij Douglas ben ik mijn meisjes gaan opzoeken in Nijmegen en zijn we een hapje gaan eten bij New Dutch in de Marikenstraat, een absolute aanrader als je in Nijmegen bent. Doe Steef zeker de groeten van Wim als je er bent! We konden het niet laten om even langs mijn favoriete winkel in Nijmegen te gaan, Maarten Tijssen. Met een nieuwe jas en schoenen stond ik een klein uur later weer buiten, gelukkig maar nat. De regen bleef maar naar beneden komen.

Op weg richting Middelburg kreeg ik een telefoontje die me tot op heden enige frustratie geeft. Een dame die momenteel een uitkering krijgt, heeft van ons een aanbieding gekregen en zij zou met een proefplaatsing van 3 maanden vanuit het UWV mogen starten. Op de details ga ik liever niet in, maar het feit dat een werkcoach (UWV) beslist dat dit niet mag, druist in tegen elk gevoel dat ik als ondernemer heb. Wat is het risico? Dat ze na 3 maanden alsnog in de WW terecht komt? Dat ze een terugval krijgt en over 1 jaar in de WW komt. Het lijkt mij dat dit risico er altijd is, of je nu aan het werk bent, op vakantie bent of thuis zit. Elk geval is weer een situatie op zich, maar dat iemand die door ons wordt betaald om te voorkomen dat iemand die WW krijgt, zegt dat doen we niet, kan er bij mij niet in. De dame in kwestie wil ik heel graag bij ons in dienst hebben, volgens mij wil zij ook heel graag en dan dit. Onbegrip overheerst nog steeds.

Onbegrip is er ook over een relatie die een kandidaat, na 2 gesprekken, een aanbieding doet die 500 € lager ligt dan wat zijn huidige vaste salaris is (daarnaast heeft hij nog een bonus). Kans op succes wordt zo wel heel minimaal. Maar zoals de Amerikanen zeggen, If you pay peanuts you'll get monkeys.

Na thuiskomst ben ik maar lekker gaan rennen. Niet dus. Een intervaltraining van ene klein uur viel me zwaar tegen. Te lang geen interval gedaan, dus ook daar weer aan wennen. Gelukkig wel lekker geslapen!

Geen opmerkingen: