dinsdag 30 november 2010

Ingesneeuwd, HansAnders en Xella, eisenpakket en HarryPotter

Vanwege het slechte weer vandaag thuis gebleven. Het plan was om twee mogelijke nieuwe medewerkers te spreken, een secretaresse/personal assistant en een consultant, maar gelukkig heeft Toine dit op kunnen vangen. Mij afspraak met Desch Plantpak is omgezet in een conference call, wat met de Iphone trouwens erg makkelijk is.

De rest van de dag voornamelijk bezig geweest met de procedure van Medewerker Frontoffice en gelukkig heeft dit tot minimaal 1 succes geleid, de andere hoor ik morgenvroeg. Keep our fingers crossed .Daarnaast vandaag nog contact gehad met Hans Anders die ook een vacature uit hebben gezet en Toine heeft bij Xella een  mooie aanvraag gekregen.

Wat me vandaag weer op viel was dat kandidaten die solliciteren op artsen en voetballiefhebbers lijken. Ze weten het allemaal beter. Een voorbeeld. In de vacature omschrijving staat, kennis van de Franse taal is een eis. Niet vreemd als de holding in Frankrijk zit. Los van het feit dat ik heel veel reacties krijg van mensen die denken dat zal wel loslopen, ik krijg ook reacties waarin ze letterlijk schrijven mijn Engels is perfect dus ik kan me overal verstaanbaar maken. Natuurlijk, want Engels lijkt zoveel op het Frans! Als je dan een reactie stuurt, kennis van Frans is ene knock out criterium, reageren ze dat de klant het dan zelf maar moet weten. Wat natuurlijk helemaal klopt, belachelijk dat je als Frans bedrijf met een Nederlandse dochter iemand zoekt die jou verstaat! Hoe komen ze erbij. Morgen maar weer croissantjes halen denk ik.

Na het werk nog ene uurtje op de Tacx gezeten en het eerste deel van de Lanzarote route gedaan. Via een site heb ik de route kunnen downloaden en die kan ik nu lekker gaan oefenen. De route kent 5 echte beklimmingen lijkt het, en de eerste (de lichtste) heb ik nu gedaan. Morgen weer een looptraining, tussen de 16 en de 21 km denk ik, als het niet te koud is.

Na het trainen met de twee oudste nog naar de film geweest, Harry Potter, blijft leuk. Aanrader. Lekker ff alles vergeten en wegzwijmelen bij 2,5 uur filmplezier.

Geen opmerkingen: