woensdag 22 september 2010

Golf/Birdie, aanbeveling Nobelisme en Entrepreneur's Organization

Vandaag heb ik met Toine 9 holes gelopen bij Burggolf in Middelburg. Toch hou ik hier elke keer een naar gevoel aan over. Ze hanteren normale tarieven, maar de baan is bagger. Zeer smalle fairways, teeboxen (afslagpunten) liggen lukraak waardoor kans op iemand raken erg groot is en ze proppen alles helemaal vol zodat je constant staat te wachten. Geen succes in mijn ogen. Wat wel weer erg leuk was, is mijn birdie op hole 7. Deze loop ik bijna nooit, dus altijd leuk. Heb je toch het gevoel dat je kunt golfen, wat overigens niet zo is.

Een CFO stuurde mij vandaag een mailtje met daarin deze reactie op onze werkwijze. Hier word ik dus erg gelukkig van; "Je werkwijze is in ieder geval onorthodox te noemen. Ik ben het in combinatie met werving en selectie ook nog niet eerder tegen gekomen. Maar ik moet zeggen dat het erg aantrekkelijk klinkt. Vanuit jou bezien is een frequentere en directere vorm van klanttevredenheidsonderzoek denk ik niet mogelijk. En de voordelen voor de klant zijn uiteraard ook duidelijk. Ik zal het zeker in het achterhoofd houden voor het moment dat ik hier weer vacatures heb.''

Morgen ontmoet ik sinds enkele maanden weer mijn vrienden van EO (Entrepreneurs Organization). Ik kijk hier altijd zeer naar uit omdat het veel energie, begrip, kennis en lol geeft. Iedere maand komen, in ons geval, 8 ondernemers bij elkaar die praten over wat hun privé, familie en zakelijke bezig houdt. Daarnaast wordt er iedere keer door een van de leden een probleem op tafel gelegd wat onder begeleiding van een coach wordt uitgediept. De overige leden delen vervolgens vanuit eigen ervaring een vergelijkbare situatie. Dit kost veel energie, maar levert nog veel meer op. Een kwestie van delen is vermenigvuldigen.
 

Geen opmerkingen: