zondag 1 augustus 2010

Zwemmen in de haven, fietsen & fietsen en rust

Vrijdag wilde ik 1 uur lopen. Eerst wat warming up dan oefeningen doen van Anton en dan 5 km op schema, 5"30, 5"20, 5"10, 5" en 4"50 doen. Hiermee zou ik de 5 in 26 minuten doen, dit als richtingpunt voor de 10 van volgende week zaterdag in 52 minuten. Dat schema lipe iets anders, maar met 5"10, 5"06, 5", 4"57 en 4"51 was ik zeer tevreden. Daarna rustig uitgelopen en de 11km afgemaakt.  

Zaterdag voor het eerst gaan zwemmen in de haven. Deze is 100 meter lopen, dus ideaal om te gebruiken als alternatief. Toen we naar beneden liepen, zagen we de waterfietsen staan, dus Miranda en Evelien naast mij, goed plan dachten we. Trappen, sturen, boten in de gaten houden en Evelien vasthouden zorgen voor enkele blauwe plekken op haar rug, maar we hadden wel veel lol. De haven is niet ideaal om te zwemmen, aangezien er jammer genoeg ook boten varen. Nu ben je als zwemmer stevig in het nadeel, waardoor ik de volgende keer vertrek bij de roeivereniging, iets veiliger.

Na het zwemmen, thuis een boterham gegeten en richting Kamperland gegaan om het rondje van volgende week te oefenen. Het plan was om te kijken hoe snel ik 1 rondje kon afleggen, maar echt goed is dit niet geweest voor mijn zelfvertrouwen. Ruim 18 minuten, waar ik hoopte op 17. Weg goede gevoel over komende zaterdag. Rustig naar huis gegaan en samen met mijn meisje een uurtje geslapen.

Vandaag met Endura gaan fietsen. Na de training van gisteren, maar nog meer die van vrijdag, viel het zwaar. De eerste 60 km gingen hard maar waren nog ok. Na de koffie was het snel klaar. De krachtpatsers kwamen op kop en gingen richting de 40 km/uur en dat was me teveel van het goede. Of ik het had kunnen volgen weet ik niet eens, want ik wilde mezelf niet opblazen, dus ben ik rustig naar huis gefietst. Uiteindelijk 90 km en nu rusten. Morgen nog wat zwemmen of lopen, dinsdag fietsen en dan veel slapen en eten voor zaterdag. Ik twijfel of die 2"22min gebroken gaat worden, maar mezelf kennenden ga ik er alles aan doen. 

Geen opmerkingen: