zondag 16 mei 2010

Run 21 km zaterdag, Bike 75 km en Run 3 km zondag

Afgelopen woensdag ben ik met 3 vrienden richting Zwitserland gereden voor onze jaarlijkse Brotherhood Golfchampionshipmatch. We spelen dan 2 dagen tegen elkaar, Dave en Emile tegen David en mij. De eerste 4 edities zijn gewonnen door Dave en Emile en de laatste 6 door ons. De verliezer organiseert en naast een afzichtelijke beker is er feitelijk niets te winnen dan eer. Nu is dat voor 4 vrienden die elkaar allemaal meer dan 30 jaar kennen, meer waard dan wat dan ook. De winnaars hebben een halfjaar lol van de overwinning en het 2e halfjaar lol om de aanstaande wedstrijd. Deze keer zijn we richting Basel gereden en hebben onderweg onze normale discussie, wat voor bedrijf gaan we starten, met 3 ondernemers in de groep is dat een vast onderwerp, vervangen door wat voor politieke partij zouden wij nu oprichten. En ik moet zeggen, dat is toch wel een leuk gezelschapsspel. Niet alleen is het lastig om keuzes te maken aangezien een principe een ander weer tegenspreekt, maar ook blijkt dat vrienden die je goed denkt te kennen toch soms anders tegenover zaken staan dan je verwacht. Met de 6 uur durende reis hebben we uiteindelijk wel een mooi partijprogramma gemaakt, maar of het ooit uitgevoerd gaat worden, da's de vraag. Waarschijnlijk praten we volgend jaar hier weer verder over door.

De wedstrijd is overigens door David en mij gewonnen, wat met een traditionele rol van de green gevierd is. Lol alom en de beker blijft waar hij is.

Mijn trainingen hebben er wel wat onder te leiden gehad. Vrijdag was ik helemaal stuk, mede door het bovenmatig alcohol gebruik van de afgelopen dagen. Zeker 4 biertjes per dag is ruim meer dan mijn maandelijks gemiddelde dus ik dacht zaterdag het beter rustig aan te doen. Op het programma stond een training van 2 uur, waarin ik normaal 21 km loop. Nu rustig begonnen en na 4 km leek het een hele pittige dag te worden. Ik bleef rond de 5min45sec hangen en dat was een goede beslissing. Na 10 km kwam ik in mijn ritme en het tempo ging omhoog. Rond de 15 voelde ik dat ik zou kunnen gaan versnellen en dat heb ik de laatste 4 km ook gedaan met uiteindelijk een heerlijk eindsprint van 4min37sec op de laatste km. Heerlijk. Zaterdag weer in mijn eigen bedje en vandaag een combitraining.

Eerst naar de oma van Miranda voor haar jaarlijkse familie-ontmoeting-annex-verjaardags lunch. Tot onze grote verrassing was haar nieuwe vriend er ook en het is toch echt geweldig om te zien dat iemand die al bijna 40 jaar weduwe is op haar 88 een nieuwe liefde treft. Life is good.

Na het eten begonnen met fietsen. Het plan was 2 uur rustig en 30 min harder maar door de training van gisteren heb ik hier 75 km rustig van gemaakt. Bij thuiskomst was het later dan ik had gehoopt (eugh gepland) en had ik nog maar 20 minuten over voor het voetbal zou beginnen. Nu is er niet heel veel heilig, maar voetbal op zondag zeker wel. Snel omgekleed en een goede 3 km Run gedaan om het gevoel van lopen na het fietsen er in te houden. Deze 3 km gingen weer heel snel, gemiddeld 5min22sec, dat was dan weer heel lekker. Nu slapen en blij zijn dat Willem II met veel pijn en moeite in de Eredivisie is gebleven! Wat een drama dit seizoen, in Breda zullen ze wel heel hard lachen.

Naamloos by natuurlijkwim at Garmin Connect - Details

Naamloos by natuurlijkwim at Garmin Connect - Details

Geen opmerkingen: