zaterdag 29 mei 2010

Golf, Bike en Swim

Afgelopen donderdag een rondje 9 holes gelopen met 3 vrienden. Heerlijk weer en goed gezelschap, garantie voor plezier. Zo ook deze keer. Veel lol, veel slagen en veel toezeggingen om dit vaker te doen. Als lid van Forum 11 (Enterpreneurs Organisation/EO) daarna de maandelijkse meeting georganiseerd in Middelburg. Wat haal ik hier toch altijd veel energie uit. Zet 8 ondernemers bij elkaar en je krijgt 100% een bak een energie, advies en lol, heel veel lol. 'S-avonds gegeten bij de buren, De Gouden Bock, en uiteindelijk veel te laat naar bed.

Vrijdag lekker met Willem over het strand gelopen en na lopen kletsen over the day before daarna nog een paar uur gewerkt. De vacatures komen toch redelijk binnen, jammer dat het aantal goede kandidaten achterblijft. Wel logisch, slechte arbeidsmarkt (lees veel kandidaten) en weinig zekerheden (een jaarcontract of onbepaalde tijd zegt helemaal niets meer als iedereen overal ontslagen kan worden). Leuk is wel dat het er voor zorgt dat je creatiever om moet gaan met mensen vinden. Nu is dat niet mijn favoriete bezigheid, ik heb liever dat ze mij vinden. Laat mij maar selecteren. Kandidaten doorzagen, uithoren, overhoren, testen, laten zien we ze zijn, confronteren, heerlijk. Alles om duidelijk te krijgen wie ze zijn, wat ze kunnen en waar ze naar toe willen. Mijn klanten willen dit weten, dus lever ik ze deze informatie.

Gisterenavond nog even een rustig rondje gefietst (40 km, gemiddelde van 30 km/uur). Erg rustig aan gedaan dus mijn gemiddelde was echt een plus. Vandaag lekker een vrije dag. Met Miranda een trouwpak uitgzocht en gezwommen. De bedoeling was een stuk of 100 baantjes te doen, maar tijdens het zwemmen ging het lekker. Met de poolboy (is meer drijvend vermogen en geen belasting op de benen ivm blessure) uiteindelijk 3,8 km gezwommen. Tijd was 1uur20min, zeer redelijk. Nu eten bij vrienden en dan morgen weer een stukje fietsen.

Geen opmerkingen: